Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

TYGRYSKI

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
BEATA DUDZIŃSKA
KAROLINA ŁYSZKOWSKA
POMOC:
BEATA JARYCZEWSKA
GRUPA TYGRYSKÓW 2020/2021


11 LISTOPADA
11-Listopada
Święto Niepodległości
W naszym przedszkolu 10 listopada obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości. Tego dnia tygryski przyszły ubrane na biało -czerwono. Z tej okazji dumnie odśpiewały hymn Polski "Mazurek Dąbrowskiego". Recytowały wiersz "Katechizm polskiego dziecka".
Na zajęciach poznawały historię naszego kraju. Celem cyklu zajęć było kształtowanie miłości i przywiązania kraju ojczystego, jego tradycji i kultury. Przedszkolaki chętnie wykonywały prace plastyczne na  ten temat. Będąc  na terenie ogrodu przedszkolnego, wykonały pracę "Polski orzeł". Dzieci zbierały materiał przyrodniczy i  wypełniały  kontury orła(którego samodzielnie narysowały).

Poniżej prezentujemy wykonanie dzieci


http://sloneczneprzedszkole3.pl/images/dok/video-1605004431.mp4


https://sloneczneprzedszkole3.pl/images/dok/video-1605012904.mp4

TYGRYSKOWE DYNIE

Dziś w grupie Tygrysków dzieci ozdabiały dynie - oczy, nosek i usta to coś, czego naszym dyniom brakowało. Kreatywność dzieci nie znała granic, a radości nie było końca.



„Rośnie dynia wprost do słońca.
Rośnie, rośnie, wciąż, bez końca.
Rośnie non-stop. Rośnie co dzień.
Już największa jest w ogrodzie…..”


TYGRYSKOWE KODOWANIE
Grupa Tygrysków wzięła udział w międzynarodowym tygodniu kodowania, podczas którego przedszkolaki bawiły się w kodowanie, bez użycia sprzętów elektronicznych. Dzieci przy okazji zabawy rozwijały logiczne myślenie, analizowanie i formułowanie poleceń. 

SZUKAMY DARÓW "PANI JESIENI"
7 października "Tygryski" wybrały się na spacer do pobliskiego lasu aby zbierać dary "Pani Jesieni".
Dzieci zbierały kolorowe liście, kasztany i żołędzie. Przypomniały sobie nazwy drzew, takich jak: dąb, klon, kasztanowiec, świerk. Wszystkie zebrane "dary jesieni" wzbogaciły kącik przyrody w naszej sali, a niektóre zostaną wykorzystane przez dzieci do ćwiczeń w liczeniu,
prac plastycznych ,zabaw ruchowych. Jesień zagościła w naszej sali.

ZABAWY MATERIAŁEM PRZYRODNICZYM
Tygryski bardzo chętnie wykorzystywały materiał przyrodniczy do zabawy.
Z uwagą wykonywały kolejne zadania. Doskonalił swoją sprawność ruchową.

DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI LICZENIA


PRACE PLASTYCZNE


DZIEŃ ZWIERZĄT W PRZEDSZKOLU
5 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt.
Dzień ten miał na celu uświadomienie dzieciom że zwierzęta, które z nami mieszkają i które są obok nas również mają swoje prawa.
Dzieci poznały ciekawostki na temat zwierząt, oraz wiadomości jak się nimi dobrze opiekować.
Została także zwrócona uwaga dzieci, że zwierzęta czują jak ludzie i nie są zabawkami, które można wyrzucić.
Wykonały prace plastyczne -"Sowa mądra głowa".
     "Moje ulubione zwierzątko"
DZIEŃ CHŁOPAKA

30 września to był szczególny dzień. Serdecznie witaliśmy każdego chłopaka.

W tym dniu nasi chłopcy starali się dostać do Klubu Dżentelmenów.

Brali udział w konkursach i zabawach zręcznościowych.

Zabawa "w golenie" okazała się sprawdzianem precyzji dla dziewczynek, które za pomocą patyczków

miały "ogolić" swoich kolegów. Sprawdzaliśmy również czy chłopcy mają dobre maniery.

Chłopcy próbowali "Eliksiru uśmiechu"(sok z cytryny).

Okazało się że wszyscy chłopcy zostali przyjęci przez koleżanki do Klubu Dżentelmenów.

A skoro tak, to otrzymali w prezencie od koleżanek kolorowe krawaciki.

Na koniec wszyscy losowali drobne upominki- chłopcy -samochodziki, dziewczynki-pierścioneczki.


DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
Dzień 25 września obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka.
Na dzieci czekało wiele atrakcji i wspaniałej zabawy.
Tygryski brały udział w konkursach, zabawach: zabawa "Przedszkolne echo", " Co potrafią przedszkolaki", "zabawa "Ukryte skarby", zabawa" Autoportret przedszkolaka", zabawa" Kto złapie balon?" Pani dyrektor odwiedzała każdą grupę i życzyła dzieciom miłego święta, wręczała również Medale SUPER PRZEDSZKOLAKA.
Radość i śmiech towarzyszyły Tygryskom przez cały dzień.
Tygryski otrzymały również "Słodką Kredkę"-dziękujemy rodzicom za pomoc w  przygotowaniu  niespodzianki.


"DZIEŃ KROPKI"
15 września w naszej grupie obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki.
Dzień ten wzbudził u przedszkolaków kreatywność, pomysłowość i zachęcił do działania.
Dzieci dowiedziały się jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki.
Tygryski wykonały pracę plastyczną "Uroki kropki".
MALI ODKRYWCY
Tygryski lubią eksperymentować.
Wykorzystując lupę szukały ciekawostek przyrodniczych na nowym placu zabaw.
Przypomniały sobie jak działa lupa.

PRZEDSZKOLAKI POZNAJĄ ZNAKI DROGOWE
Tygryski zapoznały się z wybranymi zasadami bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.
Miały okazję poznać wybrane znaki drogowe,które mogą spotkać w drodze do przedszkola.
Na spacerze   w okolicy przedszkola określały znaczenie mijanych znaków. Na placu zabaw sami  ustawiali znaki drogowe i kierowali ruchem. Dzieci wykonały makietę ulicy i samodzielnie wykonały znaki drogowe.
SPRZĄTANIE ŚWIATA
Tygryski wzięły udział w akcji "Sprzątanie Świata".
Z wielkim zaangażowaniem posprzątały plac zabaw.
Obejrzały krótki film o tym- dlaczego warto dbać o czystość na Ziemi.

"DZIEŃ ŚLIWKI"
23 września obchodziliśmy Dzień śliwki.
Tygryski wiedzą że śliwka to źródło witamin i minerałów.
Pełne aromatu śliwki mają dobroczynny wpływ na nasze organizmy.
Są  doskonałą przekąską. Dzień śliwki upłynął nam w atmosferze radości, uśmiechu i zabawy.
Dzieci brały udział w "śliwkowych zabawach" i wykonały piękne prace plastyczne.

Realizacja zajęć w domu 22-30.06.2020

22.06. – poniedziałek - WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE

zumba  https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

 opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby  „Wakacyjne podróże”.

Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus                          i postawiła go na podłodze. – Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie. – Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem.                                         Fruuu!  Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia. – Tu jedziemy! – Palec Olka
zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. – Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale. – W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata. – A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada. Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.  – Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie – przeciągnął się leniwie. – Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa. – No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! – zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa. – A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada. Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu. – Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą. – Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata. – Jest tam plac zabaw? – spytała Ada. – Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i... – Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada. – Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek. – Chcę. Tylko nie tak daleko – – Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada. – To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus. Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa. – Tu! Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem. – Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek. Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu. – Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada. – Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.

 Rozmowa na temat opowiadania.
− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
− Co wskazywał palec Olka?
− Co wskazywał palec taty?
− Gdzie chciała pojechać mama?
 − Co wspominała cały czas Ada?
− Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

 Szukanie na mapie Morza Bałtyckiego, gór, jezior, miast

„Wakacyjne podróżowanie” – praca plastyczna z wykorzystaniem ZG, 52. Dzieci za pomocą rysunków odzwierciedlają swoje wakacyjne marzenia. Ozdabiają także ramki według podanego kodu.


Słuchanie odgłosów morza-ćwiczenia relaksacyjne. Można zamknąć oczy, zrelaksować się, przenieść się nad morze. https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU

− Czego odgłosu słuchaliście?

− Czy ten odgłos był przyjemny?

− Pokażcie rękami, jak porusza się fala.

Proszę dokończcie zdania: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo…

Praca z K4., 29 – kolorowanie obrazka: po części dowolne, po części uzależnione od podanych rymów .

Tygodniowy plan pracy 22-30VI 2020

 ŻEGNAMY  PRZEDSZKOLE

WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE

 

Wakacje – to dobrze czy źle? Olgi Masiuk – słuchanie opowiadania; rozmowa na temat jego treści.

„Układanka” – zabawa dydaktyczna.

Praca z K4., 29 – kolorowanie zgodnie z kodem; zadanie dodatkowe – odwzorowywanie.

„Wakacyjne podróżowanie” – praca plastyczna z wykorzystaniem ZG, 52.

Praca z K4., 29 – kolorowanie obrazka.

„Przenieś piłkę na krążku” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

 „Rybki i kozice” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

„Sprawne ręce, sprawne nogi” – zabawa usprawniająca mięśnie stóp.

CO ZABIERZEMY NA WAKACJE?

 

„Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek; analiza i synteza słuchowa wyrazów będących rozwiązaniem zagadek.

„Co włożę do plecaka” – zabawa dydaktyczna.

 „Zrób tyle, ile pokazuję” – zabawa z elementami liczenia.

Praca z K4., 30 – przeliczanie elementów określonej kategorii; zadanie dodatkowe – odwzorowywanie.

„Letnia kolorowanka” – praca plastyczna z W.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

„Do basenu” – zabawa ruchowa bieżna.

„Kto więcej zbierze” – zabawa ruchowa z piłkami.

 „Rzuć i złap” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.

BEZPIECZEŃSTWO

„Zabawki w plecaku” – zabawa słuchowa; synteza głoskowa wyrazów.

„Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi; tworzenie Kodeksu bezpiecznych wakacji.

Praca z K4., 31 – nalepianie fragmentów obrazka; określanie prawidłowych i nieprawidłowych zachowań nad wodą; odczytywanie znaków zakazu; zadanie dodatkowe: kolorowanie rysunków przedstawiających to, co jest miękkie.

„Podróż” – zabawa plastyczna.

Do widzenia, przedszkole – nauka piosenki. Zabawy rytmiczne do piosenki.

„Letnie motyle” – zabawa ruchowa.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

„Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa; tor przeszkód.

„Przez dziurę w płocie” – zabawa z elementem przekraczania.

 

DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE!

 „Życzenia” – zabawa językowa.

Praca z K4., 32 – czytanie globalne.

Zabawy dowolne dzieci w kącikach tematycznych – porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Praca z K4., 32 – zadanie dodatkowe – przeliczanie.

„Laurka na pożegnanie” –praca plastyczna.

„Karuzela” – zabawa muzyczno-ruchowa.

„Jaka to melodia” – zagadki słuchowe.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

„Zgadnij, kogo brakuje?” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE!

„Wspominamy” – rozmowa; kończenie zdań na temat odczuć związanych z pobytem w przedszkolu.

„Kalambury” – zabawa pantomimiczna.

 

„Wakacyjna wyszukiwanka” – praca z Wielką Księgą Tropicieli.

„Najbardziej” – praca plastyczna.

„Nasze zabawy” – zabawy muzyczno-ruchowe z rodzicami.

„Przenieś piłkę na krążku” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

 

Zabawy dowolne na świeżym powietrzu.

 

 

Realizacja zajęć w domu 15-19.06.2020


Piątek 19.06.   PRZY OGNISKU  

Zestaw ćwiczeń porannych

https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1m6JgC35GCf_JaBSjWTY44EKuFbj8_DBwN7PVuSRSIOmzY0bMlE-vUkTU

Rozmowa na temat spędzania czasu przy ognisku. Rodzic. pyta dziecko, gdzie można rozpalać ognisko, przypomina o zasadach bezpieczeństwa. Pyta również, co można robić, siedząc przy ogniu (piec kiełbaski, ziemniaki, opowiadać historie, grać na gitarze, śpiewać).

Wysłuchania piosenki „Płonie ognisko w lesie”- próba nauki na pamięc

https://www.youtube.com/watch?v=S-H-Bs4PP-E

Praca z K4., 24 – wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących; zadanie dodatkowe – kontynuowanie rytmu  – wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących i otaczanie ich pętlami. Zadanie dodatkowe – kolorowanie na zielono właściwej kostki domina.

„Żeby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała” – zabawy rytmiczne z przysłowiem.

 Dzieci powtarzają za Rodzicem przysłowie rytmicznie., następnie kolejno wymyślają swoje własne rytmy do tego przysłowia. Dziecko wyklaskuje rytm.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko

W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)

Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)

Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)

Szybki sprint w miejscu.

Czwartek 18.06.  NAD RZEKĄ

Zestaw ćwiczeń porannych

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA&fbclid=IwAR2k_4fVluw5S3f8MPOWj_5CnBFZvaWf3pFYi5EuQG-knzQXfd2lZ3wgeCs

Rzeczka Juliana Tuwima – słuchanie wiersza; rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza; analiza i synteza słów: rzeka, woda, ryba.

Płynie, wije się rzeczka Jak błyszcząca wstążeczka. Tu się srebrzy, tam ginie, A tam znowu wypłynie. Woda w rzeczce przejrzysta, Zimna, bystra i czysta, Biegnąc, mruczy i szumi, Ale kto ją zrozumie? Tylko kamień i ryba Znają mowę tę chyba, Ale one, jak wiecie, Znane milczki na świecie.

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje dzieciom pytania: Co to jest rzeka?; Do czego podobna jest rzeka?; Jaka jest woda w rzece?; Co robi woda w rzece?; Kto mieszka w rzece?. Dzieci przeprowadzają analizę i syntezę słuchową słów: rzeka, woda, ryba

„Matematyczne memory” – zabawa dydaktyczna. Dzieci otrzymują memory matematyczne (z W). Wypychają elementy, mieszają je i odszukują pary (kartoniki z taką samą liczbą kropek i rybek).

Wieloryb i rybki” – zabawa  z apaszkami.

Piosenka do walizek i plecaków – zabawy przy piosence. https://www.youtube.com/watch?v=qleKetMP_XQ

 „Po kamieniach” – zabawa dydaktyczna. Rodzic. rozkłada koła z narysowanymi kropkami (od 0 do 9). Dziecko mają zadanie przejść przez rzekę po kamieniach tak, by na każdym kolejnym kamieniu było o jedną kropkę więcej (lub – w drugiej wersji – mniej) niż na poprzedni.


Środa 17.06.  NAD MORZEM

Zestaw ćwiczeń porannych

 https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw&list=PLHAKYSUVjpECuMe50bvR2iP0wgbKE0Rl4&index=6&t=0s&fbclid=IwAR2Nr0CZ-bsRKBbWGhhYKL8fn3GN5Gd8ojIGONF7D68SHD3zLZePqeD1cf8

 

Morze Danuty Wawiłow – słuchanie wiersza; rozmowa na temat

Siedziały dzieciaki na dworze i kłóciły się, jakie jest morze. Kuba powiedział, że słone, a Jędrek, że nie, bo zielone. A Baśka, że są w nim meduzy i okręt, o, taki duży, i jeszcze raki w skorupie. A Bartek, że dziewczyny są głupie. I jeszcze Filip tatę – powiedział, że jak się położyć nad morzem i machać rękami, i machać nogami, to na piasku się zrobi orzeł. Poproszę może pojedzie ze mną nad morze.

„Łódka” – składanka techniką orgiami https://www.youtube.com/watch?v=80H-VmvxW74

Praca z K4., 23 – odczytywanie cyfr; przeliczanie; kolorowanie odpowiedniej liczby przedmiotów; zadanie dodatkowe – uzupełnianie brakujących elementów obrazków.

Praca z ZG, 51 – porównywanie; odwzorowywanie; dorysowywanie brakujących elementów.

Zabawy dowolne na powietrzu

 Wieloryb i rybki

Raz rybki w morzu brały ślub Dzieci cofają się, rozwijając chustę. i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. Potrząsają chustą, robiąc szybkie ruchy z góry na dół – fale. A wtem wieloryb wielki wpadł Podnoszą chustę i trzymają w górze. i całe towarzystwo zjadł. Szybko wchodzą pod chustę, odwracają się tyłem do środka koła, kucają i nakrywają się chustą.

Wersja z apaszkami: Dzieci stoją w luźnej gromadce, trzymają apaszki za rogi. Recytują rymowankę: Raz rybki w morzu brały ślub Dzieci mają ręce opuszczone i wykonują nimi ruchy falujące, z jednej strony na drugą. i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. Potrząsają apaszkami, robiąc szybkie ruchy z góry na dół – fale. A wtem wieloryb wielki wpadł Podnoszą apaszki i trzymają w górze. i całe towarzystwo zjadł. Kucają i nakrywają się apaszkami


Wtorek – 16.06. NAD JEZIOREM

A może  udacie się w podróż nad jezioro

„Mieszkańcy jezior” – oglądanie ilustracji w książkach, albumach (domowa biblioteka) oraz obejrzenie prezentacji.

https://www.youtube.com/watch?v=kW0v7yvcLZA

 

Zestaw ćwiczeń porannych

https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&fbclid=IwAR01cr5M1x4wk-54Nw1bQP9j8ssSddXm7UCxyt4ZFxGlxs8DfXK_mB24mis

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 „Wędrówka” – zabawa ruchowa, orientacyjno- porządkowa. „Wędrówka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic. gra na wybranym instrumencie perkusyjnym rytm do biegu lub podskoków. Gdy Rodzic zagra rytm marszowy, dziecko maszerują z jednoczesnym klaskaniem i recytacją tekstu Beaty Gawrońskiej: Wędrujemy raźno w góry, pod nogami mamy chmury

Mieszkańcy jeziora” – rozwiązywanie zagadek; analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt

Któż to mieszka w jeziorze: mała albo duża, Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)

 Cztery płaskie łapki, zielony mundurek, Mówi „Re, re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)

Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki, Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie, Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi, Jak chcesz go zawołać – daj sera w pierogi. (ślimak)

Ma pancerz, choć to nie rycerz. Ma szczypce, choć to nie kowal. Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

Dzieci rysują  zwierzątka z zagadek . Pod każdym obrazkiem rysują tyle kółek, ile jest sylab w nazwie oraz próbują przeliczyć  głoski w nazwie.

„Żabki w jeziorze” – zabawa oddechowa. Rodzic rozkłada kawałek niebieskiego kartonu bądź materiału. Dziecko siada raz rodzic   w odległości około 50 cm  . Dziecko ma kilka drobnych kawałków papieru. Na hasło: Żabki do wody! i kładzie kawałek papieru na podłodze i stara się wdmuchnąć go na niebieski materiał. Rodzic robi to samo. Zabawę można zorganizować w formie zawodów: wygrywa ten, kto jako pierwsze wdmuchnie swoje papierki na materiał

Zachęcamy dzieciœ do zabawy matematycznej „Wymarzone wakacje””. Narysujcie rysunek związany z wakacjami np. żaglówkę złożona z poznanych figur geometrycznych (trójkat, koło, kwadrat, prostokąt). Następnie wykonajcie zadanie w Kartach Pracy cz 4, strona 22 – orientacja w przestrzeni; pojęcia: na, obok, po prawej stronie, nad; naklejanie nalepek w określonych miejscach, rozwijanie wiedzy przyrodniczej, poszerzanie słownika czynnego dzieci (słowo perkoz), doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków i posługiwania się pojęciami: obok, nad, na, w. Zadanie dodatkowe – wyszukiwanie i kolorowanie figur, z których Pak zbudował łódkę

„Raki” – zabawa na czworakach.

„Wesoły rak” – zabawa plastyczna

Poniedziałek – 15.06. W GÓRACH

Zestaw ćwiczeń porannych