Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

TYGRYSKI

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
Marta Idzikowska
Anna Spinek
POMOC:
Aneta Przybylska
Realizacja zajęć w domu 22-30.06.2020

22.06. – poniedziałek - WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE

zumba  https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

 opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby  „Wakacyjne podróże”.

Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus                          i postawiła go na podłodze. – Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie. – Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem.                                         Fruuu!  Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia. – Tu jedziemy! – Palec Olka
zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. – Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale. – W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata. – A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada. Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.  – Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie – przeciągnął się leniwie. – Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa. – No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! – zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa. – A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada. Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu. – Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą. – Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata. – Jest tam plac zabaw? – spytała Ada. – Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i... – Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada. – Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek. – Chcę. Tylko nie tak daleko – – Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada. – To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus. Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa. – Tu! Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem. – Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek. Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu. – Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada. – Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.

 Rozmowa na temat opowiadania.
− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
− Co wskazywał palec Olka?
− Co wskazywał palec taty?
− Gdzie chciała pojechać mama?
 − Co wspominała cały czas Ada?
− Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

 Szukanie na mapie Morza Bałtyckiego, gór, jezior, miast

„Wakacyjne podróżowanie” – praca plastyczna z wykorzystaniem ZG, 52. Dzieci za pomocą rysunków odzwierciedlają swoje wakacyjne marzenia. Ozdabiają także ramki według podanego kodu.


Słuchanie odgłosów morza-ćwiczenia relaksacyjne. Można zamknąć oczy, zrelaksować się, przenieść się nad morze. https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU

− Czego odgłosu słuchaliście?

− Czy ten odgłos był przyjemny?

− Pokażcie rękami, jak porusza się fala.

Proszę dokończcie zdania: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo…

Praca z K4., 29 – kolorowanie obrazka: po części dowolne, po części uzależnione od podanych rymów .

Tygodniowy plan pracy 22-30VI 2020

 ŻEGNAMY  PRZEDSZKOLE

WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE

 

Wakacje – to dobrze czy źle? Olgi Masiuk – słuchanie opowiadania; rozmowa na temat jego treści.

„Układanka” – zabawa dydaktyczna.

Praca z K4., 29 – kolorowanie zgodnie z kodem; zadanie dodatkowe – odwzorowywanie.

„Wakacyjne podróżowanie” – praca plastyczna z wykorzystaniem ZG, 52.

Praca z K4., 29 – kolorowanie obrazka.

„Przenieś piłkę na krążku” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

 „Rybki i kozice” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

„Sprawne ręce, sprawne nogi” – zabawa usprawniająca mięśnie stóp.

CO ZABIERZEMY NA WAKACJE?

 

„Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek; analiza i synteza słuchowa wyrazów będących rozwiązaniem zagadek.

„Co włożę do plecaka” – zabawa dydaktyczna.

 „Zrób tyle, ile pokazuję” – zabawa z elementami liczenia.

Praca z K4., 30 – przeliczanie elementów określonej kategorii; zadanie dodatkowe – odwzorowywanie.

„Letnia kolorowanka” – praca plastyczna z W.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

„Do basenu” – zabawa ruchowa bieżna.

„Kto więcej zbierze” – zabawa ruchowa z piłkami.

 „Rzuć i złap” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.

BEZPIECZEŃSTWO

„Zabawki w plecaku” – zabawa słuchowa; synteza głoskowa wyrazów.

„Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi; tworzenie Kodeksu bezpiecznych wakacji.

Praca z K4., 31 – nalepianie fragmentów obrazka; określanie prawidłowych i nieprawidłowych zachowań nad wodą; odczytywanie znaków zakazu; zadanie dodatkowe: kolorowanie rysunków przedstawiających to, co jest miękkie.

„Podróż” – zabawa plastyczna.

Do widzenia, przedszkole – nauka piosenki. Zabawy rytmiczne do piosenki.

„Letnie motyle” – zabawa ruchowa.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

„Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa; tor przeszkód.

„Przez dziurę w płocie” – zabawa z elementem przekraczania.

 

DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE!

 „Życzenia” – zabawa językowa.

Praca z K4., 32 – czytanie globalne.

Zabawy dowolne dzieci w kącikach tematycznych – porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

Praca z K4., 32 – zadanie dodatkowe – przeliczanie.

„Laurka na pożegnanie” –praca plastyczna.

„Karuzela” – zabawa muzyczno-ruchowa.

„Jaka to melodia” – zagadki słuchowe.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

„Zgadnij, kogo brakuje?” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE!

„Wspominamy” – rozmowa; kończenie zdań na temat odczuć związanych z pobytem w przedszkolu.

„Kalambury” – zabawa pantomimiczna.

 

„Wakacyjna wyszukiwanka” – praca z Wielką Księgą Tropicieli.

„Najbardziej” – praca plastyczna.

„Nasze zabawy” – zabawy muzyczno-ruchowe z rodzicami.

„Przenieś piłkę na krążku” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 20.

 

Zabawy dowolne na świeżym powietrzu.

 

 

Realizacja zajęć w domu 15-19.06.2020


Piątek 19.06.   PRZY OGNISKU  

Zestaw ćwiczeń porannych

https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1m6JgC35GCf_JaBSjWTY44EKuFbj8_DBwN7PVuSRSIOmzY0bMlE-vUkTU

Rozmowa na temat spędzania czasu przy ognisku. Rodzic. pyta dziecko, gdzie można rozpalać ognisko, przypomina o zasadach bezpieczeństwa. Pyta również, co można robić, siedząc przy ogniu (piec kiełbaski, ziemniaki, opowiadać historie, grać na gitarze, śpiewać).

Wysłuchania piosenki „Płonie ognisko w lesie”- próba nauki na pamięc

https://www.youtube.com/watch?v=S-H-Bs4PP-E

Praca z K4., 24 – wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących; zadanie dodatkowe – kontynuowanie rytmu  – wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących i otaczanie ich pętlami. Zadanie dodatkowe – kolorowanie na zielono właściwej kostki domina.

„Żeby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała” – zabawy rytmiczne z przysłowiem.

 Dzieci powtarzają za Rodzicem przysłowie rytmicznie., następnie kolejno wymyślają swoje własne rytmy do tego przysłowia. Dziecko wyklaskuje rytm.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko

W klęku podparty wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)

Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)

Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)

Szybki sprint w miejscu.

Czwartek 18.06.  NAD RZEKĄ

Zestaw ćwiczeń porannych

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA&fbclid=IwAR2k_4fVluw5S3f8MPOWj_5CnBFZvaWf3pFYi5EuQG-knzQXfd2lZ3wgeCs

Rzeczka Juliana Tuwima – słuchanie wiersza; rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza; analiza i synteza słów: rzeka, woda, ryba.

Płynie, wije się rzeczka Jak błyszcząca wstążeczka. Tu się srebrzy, tam ginie, A tam znowu wypłynie. Woda w rzeczce przejrzysta, Zimna, bystra i czysta, Biegnąc, mruczy i szumi, Ale kto ją zrozumie? Tylko kamień i ryba Znają mowę tę chyba, Ale one, jak wiecie, Znane milczki na świecie.

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje dzieciom pytania: Co to jest rzeka?; Do czego podobna jest rzeka?; Jaka jest woda w rzece?; Co robi woda w rzece?; Kto mieszka w rzece?. Dzieci przeprowadzają analizę i syntezę słuchową słów: rzeka, woda, ryba

„Matematyczne memory” – zabawa dydaktyczna. Dzieci otrzymują memory matematyczne (z W). Wypychają elementy, mieszają je i odszukują pary (kartoniki z taką samą liczbą kropek i rybek).

Wieloryb i rybki” – zabawa  z apaszkami.

Piosenka do walizek i plecaków – zabawy przy piosence. https://www.youtube.com/watch?v=qleKetMP_XQ

 „Po kamieniach” – zabawa dydaktyczna. Rodzic. rozkłada koła z narysowanymi kropkami (od 0 do 9). Dziecko mają zadanie przejść przez rzekę po kamieniach tak, by na każdym kolejnym kamieniu było o jedną kropkę więcej (lub – w drugiej wersji – mniej) niż na poprzedni.


Środa 17.06.  NAD MORZEM

Zestaw ćwiczeń porannych

 https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw&list=PLHAKYSUVjpECuMe50bvR2iP0wgbKE0Rl4&index=6&t=0s&fbclid=IwAR2Nr0CZ-bsRKBbWGhhYKL8fn3GN5Gd8ojIGONF7D68SHD3zLZePqeD1cf8

 

Morze Danuty Wawiłow – słuchanie wiersza; rozmowa na temat

Siedziały dzieciaki na dworze i kłóciły się, jakie jest morze. Kuba powiedział, że słone, a Jędrek, że nie, bo zielone. A Baśka, że są w nim meduzy i okręt, o, taki duży, i jeszcze raki w skorupie. A Bartek, że dziewczyny są głupie. I jeszcze Filip tatę – powiedział, że jak się położyć nad morzem i machać rękami, i machać nogami, to na piasku się zrobi orzeł. Poproszę może pojedzie ze mną nad morze.

„Łódka” – składanka techniką orgiami https://www.youtube.com/watch?v=80H-VmvxW74

Praca z K4., 23 – odczytywanie cyfr; przeliczanie; kolorowanie odpowiedniej liczby przedmiotów; zadanie dodatkowe – uzupełnianie brakujących elementów obrazków.

Praca z ZG, 51 – porównywanie; odwzorowywanie; dorysowywanie brakujących elementów.

Zabawy dowolne na powietrzu

 Wieloryb i rybki

Raz rybki w morzu brały ślub Dzieci cofają się, rozwijając chustę. i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. Potrząsają chustą, robiąc szybkie ruchy z góry na dół – fale. A wtem wieloryb wielki wpadł Podnoszą chustę i trzymają w górze. i całe towarzystwo zjadł. Szybko wchodzą pod chustę, odwracają się tyłem do środka koła, kucają i nakrywają się chustą.

Wersja z apaszkami: Dzieci stoją w luźnej gromadce, trzymają apaszki za rogi. Recytują rymowankę: Raz rybki w morzu brały ślub Dzieci mają ręce opuszczone i wykonują nimi ruchy falujące, z jednej strony na drugą. i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. Potrząsają apaszkami, robiąc szybkie ruchy z góry na dół – fale. A wtem wieloryb wielki wpadł Podnoszą apaszki i trzymają w górze. i całe towarzystwo zjadł. Kucają i nakrywają się apaszkami


Wtorek – 16.06. NAD JEZIOREM

A może  udacie się w podróż nad jezioro

„Mieszkańcy jezior” – oglądanie ilustracji w książkach, albumach (domowa biblioteka) oraz obejrzenie prezentacji.

https://www.youtube.com/watch?v=kW0v7yvcLZA

 

Zestaw ćwiczeń porannych

https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&fbclid=IwAR01cr5M1x4wk-54Nw1bQP9j8ssSddXm7UCxyt4ZFxGlxs8DfXK_mB24mis

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 „Wędrówka” – zabawa ruchowa, orientacyjno- porządkowa. „Wędrówka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic. gra na wybranym instrumencie perkusyjnym rytm do biegu lub podskoków. Gdy Rodzic zagra rytm marszowy, dziecko maszerują z jednoczesnym klaskaniem i recytacją tekstu Beaty Gawrońskiej: Wędrujemy raźno w góry, pod nogami mamy chmury

Mieszkańcy jeziora” – rozwiązywanie zagadek; analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt

Któż to mieszka w jeziorze: mała albo duża, Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)

 Cztery płaskie łapki, zielony mundurek, Mówi „Re, re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)

Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki, Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie, Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi, Jak chcesz go zawołać – daj sera w pierogi. (ślimak)

Ma pancerz, choć to nie rycerz. Ma szczypce, choć to nie kowal. Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

Dzieci rysują  zwierzątka z zagadek . Pod każdym obrazkiem rysują tyle kółek, ile jest sylab w nazwie oraz próbują przeliczyć  głoski w nazwie.

„Żabki w jeziorze” – zabawa oddechowa. Rodzic rozkłada kawałek niebieskiego kartonu bądź materiału. Dziecko siada raz rodzic   w odległości około 50 cm  . Dziecko ma kilka drobnych kawałków papieru. Na hasło: Żabki do wody! i kładzie kawałek papieru na podłodze i stara się wdmuchnąć go na niebieski materiał. Rodzic robi to samo. Zabawę można zorganizować w formie zawodów: wygrywa ten, kto jako pierwsze wdmuchnie swoje papierki na materiał

Zachęcamy dzieciœ do zabawy matematycznej „Wymarzone wakacje””. Narysujcie rysunek związany z wakacjami np. żaglówkę złożona z poznanych figur geometrycznych (trójkat, koło, kwadrat, prostokąt). Następnie wykonajcie zadanie w Kartach Pracy cz 4, strona 22 – orientacja w przestrzeni; pojęcia: na, obok, po prawej stronie, nad; naklejanie nalepek w określonych miejscach, rozwijanie wiedzy przyrodniczej, poszerzanie słownika czynnego dzieci (słowo perkoz), doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków i posługiwania się pojęciami: obok, nad, na, w. Zadanie dodatkowe – wyszukiwanie i kolorowanie figur, z których Pak zbudował łódkę

„Raki” – zabawa na czworakach.

„Wesoły rak” – zabawa plastyczna

Poniedziałek – 15.06. W GÓRACH

Zestaw ćwiczeń porannych

 

Wakacyjne plany – rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz Letnie wakacje.
Kiedy są wakacje
I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem Złociste promienie
Słońca Padają na ziemię,
Popatrz –
Rozwiały się chmury,
Baw się
I nie bądź ponury!
Morze –
Muszelki i piasek,
Góry
Lub łąka za lasem,
Warmia –
Czekają jeziora,
Lato –
Już wyjechać pora!


Rozmowa na temat wiersza.
Pytamy dzieci: O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? Co można robić, kiedy są wakacje?



Jeśli jeszcze nie wiecie dokąd pojechać na wakacje, przeczytajcie z rodzicami wiersz Góry nasze, góry Janiny Porazińskiej

Góry” – . Góry nasze, góry! Hale nasze, hale! Kto was zna tak dobrze, jako my, górale! Góry nasze, góry! Wy, wysokie szczyty! Kto was przewędrował? Góral rodowity. – słuchanie wiersza; rozmowa z dziećmi na podstawie treści wiersza; wyodrębnienie cech charakterystycznych dla krajobrazu górskiego; wyjaśnienie pojęć: hale, góral, szczyt;

Praca z K4., 21 – historyjka obrazkowa; myślenie przyczynowo-skutkowe. – wycinanie elementów historyjki obrazkowej. Opowiadanie o zdarzeniach. Układanie obrazków w prawidłowej kolejności: wyjazd w góry, powrót z gór.

Przekładanie kamieni” – zabawa ruchowa z piłką. Dzieci stoją w rozkroku i przekładają piłkę między nogami(ósemka)

Tropimy głoskę h”– zabawy słuchowe, wyszukiwanie przedmiotów itp., których nazwy zaczynają się głoską h.

Chętne osoby mogą dowolnie ozdobić.



Spacer w okolicy zwrócenie uwagi na charakterystyczne elementy krajobrazu

Wędrówka” – zabawa ruchowa, orientacyjno- porządkowa. „Wędrówka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic. gra na wybranym instrumencie perkusyjnym rytm do biegu lub podskoków. Gdy Rodzic zagra rytm marszowy, dziecko maszerują z jednoczesnym klaskaniem i recytacją tekstu Beaty Gawrońskiej: Wędrujemy raźno w góry, pod nogami mamy chmury



Piosenka do walizek i plecaków https://www.youtube.com/watch?v=qleKetMP_XQ nauka słów i melodii



Tygodniowy plan pracy 15-19.06.2020

WAKACJE TUŻ-TUŻ… 15-19.06.2020 r.

W GÓRACH

Polskie krajobrazy” – oglądanie czasopism i albumów na temat krajobrazów Polski.

Góry nasze, góry Janiny Porazińskiej – słuchanie wiersza; rozmowa z dziećmi na podstawie treści wiersza; wyodrębnienie cech charakterystycznych dla krajobrazu górskiego; wyjaśnienie pojęć: hale, góral, szczyt; praca przy mapie.

Tropimy głoskę h”– zabawy słuchowe, wyszukiwanie przedmiotów itp., których nazwy zaczynają się głoską h.

Praca z K4, 20– czytanie globalne wyrazu hamak. Dzielenie wyrazów na sylaby; słuchanie i nauka rymowanki Hela hamak zawiesiła…, recytacja z jednoczesnym rysowaniem.

Praca z K4., 21 – historyjka obrazkowa; myślenie przyczynowo-skutkowe.


Spacer w okolicy zwrócenie uwagi na charakterystyczne elementy krajobrazu.





Piosenka do walizek i plecaków – osłuchanie z piosenką; aktywne słuchanie piosenki; zabawa z rytmem; nauka słów piosenki; śpiew.








Wędrówka” – zabawa ruchowa, orientacyjno- porządkowa.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 19.

Skoki kozicy” – zabawa z elementem skoku.

Przekładanie kamieni” – zabawa ruchowa z piłką.


NAD JEZIOREM


Mieszkańcy jezior” – oglądanie ilustracji w książkach, albumach.

Wędrówka” – zabawa ruchowo- słuchowa.

Mieszkańcy jeziora” – rozwiązywanie zagadek; analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt.

Żabki w jeziorze” – zabawa oddechowa.






Pak i rybki” – zabawa matematyczna; ilustrowanie treści zadań; dodawanie i odejmowanie na zbiorach zastępczych.

Praca z K4., 22 – orientacja w przestrzeni; pojęcia: na, obok, po prawej stronie, nad;


Wesoły rak” – zabawa plastyczna.

Coś na h” – zabawa z wykorzystaniem W. Wycinanie obrazka, naklejanie na kartce, rysowanie przedmiotów itp., których nazwy zaczynają się daną głoską.



Zestaw ćwiczeń porannych nr 19.

Przejście przez rzekę” – zabawa z elementem skoku.

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.



Raki” – zabawa na czworakach.

Połów” – zabawa zręcznościowa.

NAD MORZEM


Wioślarze” – zabawa oddechowa.

Morze Danuty Wawiłow – słuchanie wiersza; rozmowa na temat: „Jakie jest morze?” na podstawie treści wiersza; wyodrębnianie charakterystycznych cech krajobrazu nadmorskiego.












Praca z K4., 23 – odczytywanie cyfr; przeliczanie; kolorowanie odpowiedniej liczby przedmiotów; zadanie dodatkowe – uzupełnianie brakujących elementów obrazków.

Praca z ZG, 51 – porównywanie; odwzorowywanie; dorysowywanie brakujących elementów.



Łódka” – składanka techniką origami.



Zestaw ćwiczeń porannych nr 19.

Statki na morzu” – zabawa ruchowa, orientacyjno- porządkowa.

Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.

Tunel” – zabawa z elementem toczenia.

Wieloryb i rybki” – zabawa z apaszkami.

NAD RZEKĄ


Rzeczka Juliana Tuwima – słuchanie wiersza; rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza; analiza i synteza słów: rzeka, woda, ryba.


Zabawy dowolne dzieci




Po kamieniach” – zabawa dydaktyczna; przeliczanie.

Matematyczne memory” – zabawa dydaktyczna; łączenie kropek z taką samą liczbą elementów; praca z W.



Piosenka do walizek i plecaków – zabawy ruchowe, rytmiczne, słuchowo- wzrokowe przy piosence.


Wieloryb i rybki” – zabawa z apaszkami.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 19.

Tama na rzece” – zabawa ruchowa.

Wyścig kajakarzy” – zabawa ruchowa.

Zabawy dowolne

Raki” – zabawa na czworakach.

PRZY OGNISKU

Rozmowa na temat spędzania czasu przy ognisku.

Zabawy dowolne dzieci




Praca z K4., 24 – wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących; zadanie dodatkowe – kontynuowanie rytmu



Żeby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała” – zabawy rytmiczne z przysłowiem.


Zestaw ćwiczeń porannych nr 19.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7.

Transporter” – zabawa z piłką

Kolanko” – zabawa z elementem rzutu.

Realizacja zajęć w domu 08-12.06.2020


Piątek 12.06. – Temat dnia: TĘCZOWY SWIAT

Dziś zapraszam was na wysłuchanie opowiadania o tęczy oraz rozmowy na jego temat.

"Historia tęczy" z książki "Mądrość serca" red. M. Porębskiej i A. Sujka.

 

Kiedyś, bardzo dawno temu, wszystkie kolory świata zaczęły się sprzeczać. Każdy z nich utrzymywał, że jest najpiękniejszy, najważniejszy, najpotrzebniejszy.

Zieleń powiedziała:

- Jest oczywiste, że jestem najważniejszym kolorem. Jestem piękna i nie ma beze mnie wiosny, ani lata. Jestem kolorem trawy, drzew, liści. Beze mnie świat byłby smutny

Przerwał jej niebieski:

- Patrzysz tylko na ziemię; a co z morzem i niebem? To ja nadaję im kolor. Ja pomalowałem caluteńkie niebo, każdą rzekę, jezioro, morze, ocean. Jestem niezbędny i najważniejszy!

Kolor żółty uśmiechnął się swoim zwyczajem:

- Jesteście wszystkie bardzo ważne, ale to ja przynoszę światu uśmiech, radość, ciepło. Słońce jest żółte, księżyc jest żółty, gwiazdy są żółte. Wszystko, co pomaluję jest takie piękne, że wszyscy patrzą na to z zachwytem!

Czerwień nie mogła znieść tego długiego wywodu:

- Ja jestem ponad wami wszystkimi bo ja jestem kolorem serca – miłości. Jestem też kolorem ognia. Daję ludziom ciepło. Beze mnie nie można się obejść!

Spór kolorów trwał i coraz bardziej się wzmagał. Nagle na niebie pojawiła się wielka czarna chmura i powiedziała:

- Jesteście niemądre kolory! Wszystkie jesteście piękne, jak motyle, jak kwiaty. Tak mi smutno jak słucham waszej kłótni! I chmura zaczęła płakać gęstym deszczem.

W tej chwili na niebie po jawiło się słońce i powiedziało:

- Nie płacz chmuro, a wy kolory, przestańcie się kłócić. Weźcie się za ręce i namalujcie na niebie coś pięknego razem, aby było widać was wszystkie.

- Kolory zaczęły malować na niebie różnobarwne pasy i tak powstała tęcza. Na jej widok chmurka się uśmiechnęła, a kolory zobaczyły, że każdy z nich jest piękny i niezastąpiony i wspaniale wyglądają razem!

Na pamiątkę tej chwili za każdym razem, gdy słońce chce pocieszyć kropelki spadającego deszczu, na niebie pojawia się tęcza.

 

Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania:

- jakie kolory się kłóciły i dlaczego?

- kto w opowiadaniu się smucił ?

- kto pomógł kolorom ?

- w jaki sposób pomógł ?

- co wy byście doradzili kolorom, aby się nie kłóciły ?

 

"Spacer po tęczy" - zabawa równoważna. Naklejamy na podłodze taśmę o dowolnej długości bądź układamy linę, sznurek, tworząc równoległe do siebie pasy. Zadaniem dzieci jest przespacerować się po wąskiej dróżce tak, aby z niej nie wypaść.

 

 Poniżej znajdują się karty pracy do samodzielnego wykonania w domu.

- Pierwsza karta dotyczy kolorów. Zadaniem dziecka jest połączenie kształtu w danym kolorze z symbolem danego koloru po prawej stronie np zielone koło z trawą.

 

- Kolorowanka tęczy do pokolorowania kredkami bądź farbami.

 - Wyklejanka tęczy. Za pomocą plasteliny wyklejamy kolorowe kółeczka.

 

Życzę udanej zabawy!!



Środa – 10.06 Temat: NIEBIESKI

Zapoznanie z piosenką „Kolorowe kredki”. https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs

 O czym była piosenka?, Co namalowały kolorowe kredki?

 Posłuchajcie bajki o Białej Krainie i czarnoksiężniku Kolorku:

Dawno temu, za górami, za lasami była kraina, którą nazywano „Białą Krainą”, nie ze względu na porę roku, gdyż śnieg nie padał tam wcale, tylko dlatego, iż wszystko tam było białe. Biała była trawa, białe niebo i słońce, drzewa w kolorze bieli i kwiaty, a domy miały białe ściany i dachy, a zamek króla białe mury i wrota.

Ludzie w tej krainie byli bardzo smutni, nie chciało im się pracować, uprawiać ziemi, sadzić kwiatów, nie zbierali też białych owoców z białych drzew. Całymi dniami siedzieli w domach, tak, jak król płacząc i oczekując, że kiedyś będzie inaczej.

Pewnego dnia król tej krainy wyczytał w wielkiej, mądrej książce, iż daleko mieszka dobry czarnoksiężnik Kolorek, który może coś poradzić na troski króla i jego poddanych. Wybrał się więc król na swoim rumaku w daleką, niebezpieczną podróż, aby odszukać Kolorka. Zabrało mu to wiele czasu i bogactw, ale król wrócił do swego królestwa z podarunkiem od czarnoksiężnika. Były to trzy barwy, które miały przywrócić kolory w krainie: barwa żółta, niebieska i czerwona. Jednak król nie był do końca zadowolony z podarunku, ponieważ Kolorek był osobą bardzo tajemniczą i nie wyjawił królowi, co ma zrobić, aby otrzymać pełną gamę kolorów. Powiedział tylko, iż trzy podarowane barwy mają w sobie czarodziejską moc, a umiejętnie wykorzystane uszczęśliwią wszystkich. Jednak klucz do zagadki pozostał tajemnicą, a król musiał nauczyć się cierpliwości.

Wróciwszy do królestwa król rozlał trzy kolory po całej krainie: żółć pomalowała słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów; czerwień – pomalowała cegły, jabłka, wiśnie; kolor niebieski wymalował niebo, szyby w oknach i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie i kolorowo, jednak wciąż pozostawało dużo bieli, a poddani wkrótce zaczęli znowu narzekać i prosić króla, by uczynił ich świat w pełni kolorowy. Król czuł się bezsilny, wpadał raz rozpacz raz w złość, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wpadła do pojemnika z farbą żółtą. Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się stworzyły nowy kolor – zielony. Postanowił więc eksperymentować dalej. Niebieski dołożył do czerwieni i otrzymał fiolet. Żółć pomieszał z czerwienią i otrzymał kolor pomarańczowy. A gdy zmieszał wszystkie barwy otrzymał brązowy.

Król zrozumiał, że zagadka czarnoksiężnika tkwiła w umiejętnym pomieszaniu barw, które otrzymał na początku i że w zupełności wystarczyły one, aby Kraina Bieli stała się kolorową krainą. Odtąd wszyscy żyli szczęśliwie i nigdy więcej nie byli smutni.

Dlaczego Kraina Bieli nosiła taką nazwę?

Jakie kolory otrzymał król od czarnoksiężnika?

Co się stało gdy król zaczął mieszać kolory?

 Teraz wy zamienicie się w czarnoksiężnika. Zmieszajcie poniższe kolory.

- niebieską z żółtą

- niebieską z czerwoną

- żółtą z czerwoną

- niebieską z żółtą i czerwoną

Jakie kolory wam powstały?

 Pokoloruj obrazek według wzoru.