Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

KUBUSIE

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
ANITA KWIATKOWSKA
EWA PRZYBYLIK
KAROLINA ŁYSZKOWSKA
POMOC:
ANETA PRZYBYLSKA
GRUPA KUBUSIÓW 2020/2021


KUBUSIOWA KREATYWNOŚĆ

Kreatywność grupy Kubusiów nie zna granic. Z figur geometrycznych, nasion, zielonej wstążki i kolorowych wacików, Przedszkolaki wykonały rozmaite kompozycje.

Kwiaty, zwierzęta, samochody, domki a także abstrakcje. Zabawy było przy tym co nie miara .

ZWYCIĘZCY KONKURSU

SERDECZNIE GRATULUJEMY WSZYSTKIM ZWYCIĘZCOM KONKURSU W GRUPIE KUBUSIÓW

„IDZIE JESIEŃ  – ZATRZYMAJ TE CHWILE”

"DZIEŃ POSTACI Z BAJEK "

W dniu dzisiejszym obchodziliśmy Światowy dzień postaci z bajek".

Z tej okazji za pomocą czarodziejskiej różdżki dzieci zamieniły się w bajkowe postacie i miały do wykonania

różne zadania m.in. pomagały Kopciuszkowi oddzielić groch od kaszy, uciekały z Czerwonym Kapturkiem przed Wilkiem oraz podawały sobie za plecami jabłko, którym zatruła się Królewna Śnieżka.

Na koniec każde dziecko pomalowało za pomocą farby wybraną postać z bajki. 

KUBUSIOWE DYNIE

W pięknym ogródeczku, na małym

zagoneczku rośnie sobie dynia. 

  A dynia jak wiecie jest największym

warzywem na świecie

Może być żółta i pomarańczowa, 

ale także kolorowa.

Wszyscy ją podziwiają i mówią …

nie do wiary, ma takie duże rozmiary!



W grupie „Kubusiów…” dzieci podzielone na zespoły,

ozdabiały dynie, wykorzystując do tego celu: farby, pestki,

włóczkę, koraliki, klej i papier kolorowy.

Dzięki zaangażowaniu i pomysłowości dzieci i pań,

powstały piękne, kolorowe, pękate ozdoby. 



SPACER PO BRWINOWIE

W dniu dzisiejszym grupa Kubusiów wyruszyła na spacer po Brwinowie, aby obejrzeć domy i bloki w okolicy przedszkola. Dotarliśmy, aż na drugą stronę miasta i przeszliśmy przez park,  w którym to powitały nas kaczki. Dalej prosto przez park wracaliśmy pod tunelem do Przedszkola. 

JEŻ - KOLCZASTY ZWIERZ
W poniedziałek dzieci z grupy Kubusiów poszerzały swoje sensoryczne i plastyczne doświadczenia. Motywem przewodnim zajęć był Jeż. Przedszkolaki uczyły się piosenki o jeżach, chodziły po "jeżowych chodnikach" ułożonych z mat kolczastych oraz gumowych połówek piłek kolczastych, a na koniec stworzyły piękne Jeże z pestek dyni. 
DZIEŃ ZWIERZĄT
5 października w grupie Kubusiów obchodziliśmy Dzień Zwierząt. W związku z tym świętem rozmawialiśmy o tym jak należy się zachowywać wobec zwierząt oraz jakich pupilów mają Kubusie. Podczas wspólnych zabaw dzieci zamieniały się w różne zwierzęta i poruszały się tak jak one. Na koniec dzieci wykonały również pracę plastyczną pt. "Moje ulubione zwierzę". 

W tym dniu również Kubusiowe przedszkolaki stworzyły przepiękne muchomory przy użyciu plastikowych butelek. 

BARWY JESIENI

Jesień zawitała do nas już na dobre. Liście na drzewach mienią się różnymi kolorami. Przedszkolaki z grupy Kubusiów zainspirowane tym widokiem stworzyły własne kolorowe liście przy pomocy plasteliny. 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

25 września br. w grupie "Kubusiów Puchatków"
obchodziliśmy Dzień Przedszkolaka.
Podkreślił on wagę edukacji przedszkolnej dla rozwoju
i edukacji dzieci, był okazją do świętowania,

wspaniałej zabawy oraz czerpania radości

z bycia przedszkolakiem.

W tym dniu czekało na "Kubusiów ..." wiele atrakcji
i niespodzianek, przygotowanych przez Panie i Rodziców: odświętnie udekorowana sala,
gry i zabawy integracyjne, pyszne babeczki upieczone
przez p. Anetkę, wata cukrowa,
"Medale Super Przedszkolaka" "witaminki" i cukiereczki.

Wszyscy bawili się zgodnie i radośnie.
Mamy nadzieję, że dzień ten pozostanie w pamięci

każdego przedszkolaka.


Co w domu? 22-30VI 2020

PIĄTEK 26 VI

TEMAT DNIA:BEZPIECZNE WAKACJE

Zestaw zabaw porannych przy piosence.

Bezpieczny pobyt nad wodą-filmik edukacyjny.


"Bezpieczne wakacje"-rozmowa.

On ratuje ludziom życie,
pływa świetnie,znakomicie.
Ja na plaży go spotykam.
Czy znasz pana?...( ratownika)

Praca ratownika nad wodą.


R.zadaje dziecku pytania: Czym zajmuje się ratownik?,Po czym można poznać ratownika na plaży?,
Skąd wiadomo w którym miejscu na plaży jest ratownik?

"Dobre rady na wakacje"- ustalenie kodeksu bezpiecznego zachowania.Dziecko podaje dobre rady dla Tupa na wakacje.

"Koło ratunkowe"- zabawa ruchowa z elementem celu.
Dziecko ma kółko do sersa lub krążek.
Kijek wbity w ziemię, dziecko próbuje wrzucić kółko na kijek.

"Moje miejsce na wakacje"-zabawa plastyczna.
Dziecko opowiada gdzie chciałoby pojechać na wakacje i co by tam robiło,
a następnie rysuje to kredkami.




CZWARTEK 25 VI

TEMAT DNIA:NAD JEZIOREM

Zestaw zabaw porannych.

"Tup nad jeziorem" "Wędrówki Skrzata Borówki" -filmik edukacyjny.
Rozmowa na temat krajobrazu nad jeziorem.
Zachęcanie dziecka do wypowiedzi na temat ilustracji.


"Płynie rzeczka "-zabawa paluszkowa.

Płynie, płynie sobie rzeczka         Rysowanie palcem wskazującym rzeczki na wewnętrznej
                                                   stronie przedramienia rodzica.
Idą misie do łóżeczka                 Kroczenie palcem wskazującym i środkowym wzdłuż przedramienia
                                                 od łokcia do dłoni .
Pierwszy miś zaśnie dziś            Położenie na otwartej dłoni rodzica kciuka.
Drugi miś zaśnie dziś                dołożenie do niego palca wskazującego.
Trzeci miś zaśnie dziś                dołożenie do nich palca środkowego.
Czwarty miś zaśnie dziś             dołożenie do nich palca serdecznego.
No,a piąty?Ten posłucha,          Chwytanie małego palca rodzica i delikatne
co wyszepczę mu do ucha...        poruszanie nim.


Zestaw ćwiczeń gimnastycznych-tor z przeszkodami według własnego pomysłu.


"Tańczące fale"zabawa muzyczno-plastyczna -improwizacja.
Zapraszamy dziecko nad rzekę.Dziecko wyobraża sobie że jest falą.Dajemy wstążkę.Przy melodii walca
dziecko porusza się,ilustrując ruch wody i fal.Potem przy włączonej muzyce ,dziecko maluje tańczące fale.





ŚRODA 24 VI

TEMAT DNIA: W GÓRACH

Zestaw zabaw porannych.

Bezpieczeństwo w górach -filmik edukacyjny.

"Tup odwiedza góry"
Rozmowa z dzieckiem na podstawie ilustracji.
Zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy krajobrazu górskiego,zwierzęta żyjące w górach.
tradycyjny strój regionalny mieszkańców gór.
Góry- ilustracje
Strój góralski
Zwierzęta żyjące w górach

"Skoki kozicy"-zabawa ruchowa z elementem skoku.
Układamy kółka lub rysujemy na piasku,chodniku w takiej odległości ,by dziecko
mogło przeskoczyć z jednego na drugie.

"Górskie kamyki"-zabawa matematyczna.
Mamy przygotowane figury geometryczne z WM 1-4
R.układa rytmy dwu i trzyelementowe, a zadaniem dziecka jest je kontynuować.

"Góry"-zabawa plastyczna.
Potrzebna jest kartka z  kolorowej gazety.Stara się wydzierać palcami kształt stożka.
Może zrobić kilka stożków,nakleja je na kartkę.Dorysowuje inne elementy górskiego krajobrazu:
zwierzęta,ludzi,rośliny,słońce,chmury.

"Ułóż tak samo"- zabawa dydaktyczna.
Obrazek przedstawiający coś co wiąże się z górami np, zwierzęta,mieszkańcy w strojach.
Po drugiej stronie obrazka rysujemy nieregularne linie, które dzielą obrazek na 5 czśęci.
Dzieci rozcinają obrazek po liniach i starają się go złożyć.
Na koniec naklejają obrazek na kartkę.







WTOREK 23 VI

TEMAT DNIA: NAD MORZEM

Zestaw zabaw porannych przy piosence.

"Na morzu"
Rozmowa na podstawie obrazka z Księgi Zwodów.
Dziecko słucha wiersza .Z .Dmitrocka

Pan marynarz na okręcie
Musi zawsze mieć zajęcie.
Musi cały czas pracować,
Żeby z nudów nie zwariować.

Rodzic zadaje pytania:Kto pracuje na okręcie?
Co robi marynarz?,Jak wygląda marynarz w mundurze?
Następnie dziecko wykonuje polecenia z Księgi Zawodów,odszukują wszystkie koła.


"Zbieramy muszelki"-zabawa dydaktyczna z liczeniem.
Przygotowujemy kostkę do gry,oraz liczmany około 15.
Na tacce dziecko układa kolejno odpowiednią liczbę liczmanów.
R. pokazuje dziecku kolejno ścianki kostki,dziecko układa tyle liczmanów,ile jest oczek na każdej ściance.
Na koniec dzieci przeliczają liczmany w zakresie własnych możliwości.

Co tonie,co pływa?-zabawa badawcza.
Mamy miskę z wodą,i różne przedmioty(korki,klocki,korę,stateczek papierowy,łyżkę itp.)
Dziecko kolejno wrzuca przedmioty i obserwuje zachodzące zmiany.Snuje przypuszczenia
dlaczego jedne przedmioty toną,a inne nie.

Praca z KP2,30-tworzenie zbiorów o wskazanej liczbie elementów.

"Nad morzem"-zabawa plastyczna.
Malowanie zabaw nad morzem.

Bolek i Lolek na wakacjach-"Morska przygoda"

Zabawa ruchowa ze skakanką "Wciąganie żagla".
Rodzic z dzieckiem w parze.Rodzic pełni rolę żagla,dziecko marynarza.
azdy trzyma jeden koniec skakanki.Marynarz ma za zadanie przyciągnąć do siebie rodzica,który stawia lekki opór.Potem następuje zamiana ról.


PONIEDZIAŁEK 22 VI

TEMAT DNIA: JEDZIEMY NA WAKACJE.

Zestaw zabaw porannych.

"Wakacyjne podróże" -bajka do słuchania.

"Przyszło lato"piosenka

"Wakacyjne rady"-słuchanie wiersza W.Badalskiej.
Wakacyjne rady

Głowa nie jest od parady                                 Płynie w rzece woda,
I służyć ci musi dalej.                                     Chłodna,bystra,czysta.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,                                Tylko przy dorosłych
Kiedy słońce pali.                                             Z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane                                             Urządzamy grzybobranie.
Gdy zobaczysz w borze,                                   Jaka rada stąd wynika?
Nie zrywaj! Nie zjadaj,                                     Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
Bo zatruć się możesz.                                      Nie wkładaj do koszyka.

                                             Biegać boso-przyjemnie,
                                             Ale ważna rada:
                                             Idąc na wycieczkę,
                                             Dobre buty wkładaj.

Rozmowa kierowana pytaniami rodzica-Jakich rad udzieliła nam autorka wiersza?
Ustalenie zasad dotyczących bezpieczeństwa w czasie wyjazdów wakacyjnych.
Np. należy osłaniać głowę przed słońcem-zakładać kapelusz ,czapkę na głowę.

Piosenka dobra na wakacje-https://youtu.be/BauTov9xmZY

Czym jedziemy na wakacje?-rozwiązywanie zagadek A.Maćkowiaka

          Składa się z wagonów i lokomotywy
          Podróż nim to same pozytywy.
          Bezpieczny i szybki,gdy po torach gna.
          Każdy z was na pewno już odpowiedź zna  (pociąg)

          Pojazd,co ma cztery koła,
          Długą drogę przebyć zdoła.
          Co zapewnia nam wygodę
         nazywamy ..... (samochodem).

         To maszyna do latania.
         Śmigło,silnik uruchamia.
         Skrzydła niosą go po niebie.
         Co to jest? Ja pytam Ciebie.(samolot)

        Mknie przez miasto i jest duży,
        Pasażerom swoim służy.
        Skasuj  bilet kiedy wsiądziesz
        będzie miejsce, to usiądziesz.
        Jeszcze tylko podpowiadam,
        Każdy numer swój posiada.(autobus)

        Na siodełku sobie siedzisz,no i pedałujesz,
       dzięki niemu długi dystans szybko pokonujesz.
       Możesz jeździć nim po górach oraz po ulicy,
       umieszczamy na nim dzwonek-gdzieś na kierownicy. (rower).


"Samochód"-zabawa plastyczna.
Sklejanie pojazdu z pudełek po zapałkach.Dziecko skleja trzy pudełka po zapałkach.
Następnie okleja całość kawałkami kolorowego papieru,a na koniec przykleja cztery koła z grubszego
kartonu,pokolorowane na czarno.
PLAN ZAJĘĆ I ZABAW OD 22-30VI
PLAN PRACY NA TYDZIEŃ
OD 22 VI-26 VI 2020
OD 30 VI DO 31 VI 2020

TEMAT KOMPLEKSOWY
"JUŻ WAKACJE"

PONIEDZIAŁEK 22 VI

TEMAT DNIA: "JEDZIEMY NA WAKACJE"

Zestaw zabaw porannych.

"Wakacyjne rady"-wiersz W.Badalskiej
Uważne słuchanie utworu,omówienie zasad bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych,
i wodnych,oraz zachowania się w lesie,na polu.

"Czym jedziemy na wakacje?"-rozwiązywanie zagadek słownych A.Maćkowiaka

"Samochód"-sklejanie pojazdu z pudełek po zapałkach.
"Piosenki dobre na wakacje"-zachęcanie do wspólnego słuchania.


WTOREK 23 VI

TEMAT DNIA:"Nad morzem"

Zestaw zabaw porannych przy piosence.

"Na morzu"
Rozmowa na podstawie obrazka z Księgi Zawodów.
Poznanie pracy marynarza-wiersz pt. "Marynarz"
Ćwiczenie kreatywności,projektowanie statku z naklejek.

"Co tonie,co pływa?-zabawa badawcza.
Rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci.

"Zbieramy muszelki"-zabawa dydaktyczna z liczeniem
Doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym dla dziecka zakresie.

Praca z KP2,30-tworzenie zbiorów o wskazanej liczbie elementów.

"Wciąganie żagla"-zabawa ze skakanką.


ŚRODA 24 VI

TEMAT DNIA:W górach.

Zestaw ćwiczeń porannych.

"Tup odwiedza góry"
Rozmowa na podstawie ilustracji w albumach czy książeczkach.
Poznanie charakterystycznych cech górskiego krajobrazu.
Budowanie wypowiedzi wielozdaniowych.
(linki do ilustracji)

"Górskie kamyki" zabawa matematyczna.
Układanie i kontynuowanie rytmów.

"Góry"-zabawa plastyczna.
Wydzieranie palcami ,rysowanie kredkami.

"Skoki kozicy"-zabawa ruchowa z elementem skoku.

"Ułóż tak samo"-zabawa dydaktyczna.
Cięcie po śladzie,składanie obrazka w całość.


CZWARTEK 25 VI

TEMAT DNIA: NAD JEZIOREM

Zestaw zabaw porannych.

"Nad jeziorem"-praca z obrazkiem.
Poznanie sposobów spędzania czasu nad jeziorem.

"Ułóż tak samo"- zabawa dydaktyczna.
Układanie kompozycji z figur geometrycznych.WM

"Tańczące fale"-zabawa muzyczno-plastyczna-improwizacja.

"Płynie rzeczka "-zabawa paluszkowa.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych -tor z przeszkodami.


PIĄTEK 26 VI

TEMAT DNIA: BEZPIECZNE WAKACJE.

Zestaw zabaw ruchowych do wybranych piosenek.

"Bezpieczne wakacje"-rozmowa z dziećmi.
Budowanie poprawnej wypowiedzi.

"Praca ratownika"-zagadka.
Zapoznanie z pracą ratownika na plaży.

"Dobre rady na bezpieczne wakacje"
Ustalenie bezpiecznego zachowania w czasie wakacji.

"Moje miejsce na wakacje"-zabawa plastyczna.
technika dowolna.

"Koło ratunkowe"-zabawa ruchowa z elementem celowania.


PONIEDZIAŁEK 30 VI

TEMAT DNIA:   W CZASIE BURZY GRZMI I BŁYSKA.

Zestaw zabaw porannych.

"Burza"- słuchanie wiersza W.Fabera.
Uważne słuchanie utworu.
Poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego zachowania w czasie burzy.

"Burza ,wiatr,deszcz"-zabawa dydaktyczna.
Rozwijanie koncentracji uwagi.
Doskonalenie liczenia.

"Burza "-opowieść ruchowa.


WTOREK 31 VI

TEMAT DNIA:LATEM SŁOŃCE MOCNO GRZEJE.

Zestaw zabaw porannych.

"Gdy słonko przygrzewa"-wiersz U.Piotrowskiej.
Uważne słuchanie utworu.
Rozumienie potrzeby ochraniania głowy przed słońcem.
Posługiwanie się określeniami smaków lodów.
Określanie różnic w wyglądzie lodów.

"Lody -rozwiązanie zagadki E.Skorek.
 
"Lody dla ochłody"-zabawa plastyczna.
Narysowanie swoich ulubionych lodów.
Nazywanie smaków lodów.


Co w domu? 15-19.06.2020

https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw

Piątek – 19.06. W piekarni

Witam Was Kubusie  w piątkowy dzień. Dzisiaj przypomnimy sobie informację o niektórych zawodach

Kim chcielibyście zostać w przyszłości? Lekarzem? Piekarzem? Aptekarzem? A może stolarzem

A czy wiecie, czym zajmuje się Wasza mama albo tata? Jaki wykonują zawód?

Poznajcie  piosenkę „Kim zostanę”  https://www.youtube.com/watch?v=N7825Dh__nM

Swobodna rozmowa -  kim chciałabyś/chciałbyś zostać

Na początek zachęcam rodziców do rozmowy z dzieckiem o tym, czym jest praca, co oznacza pracowanie. Następnie dziecko wypowiada się, kim chciałoby zostać w przyszłość, co chciałoby wykonywać. Rodzic też może opowiedzieć czy jego wymarzona praca się spełniła, czy wykonuje ten zawód, o którym marzył w dzieciństwie. Dziś poznamy zawód piekarza

Proszę rodzica o przeczytanie dziecku wiersza „Piekarz”

Piekarz w nocy nie śpi wcale. Piecze bułki i rogale,

A najwięcej piecze chleba, bo najwięcej go potrzeb.

Po wysłuchaniu rymowanki zapytajcie dziecko:

Czym zajmuje się piekarz?, Jak nazywa się miejsce, W którym pracuje piekarz ?, kiedy piekarz piecze bulki i chleb?, Dlaczego?, Gdzie kupujemy ciastka i ciasteczka (cukiernia), kto je piecze?

      Masażyk „Co robią różni ludzie?” – zapraszam Was teraz do wspólnej zabawy  ilustracyjnej w parach. Najpierw rodzic masuje dziecko po plecach wypowiadając poniższy wierszyk a potem następuje zamiana.

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)

 Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Wykonajcie „Czapkę cukiernika” Jak zrobić? Oto podpowiedź https://www.youtube.com/watch?v=uOxcUJ_pkCs

Dla chętnych:  Tup zaprasza do upieczenia Tupowego  przysmaku – ciasta z owocami np. https://www.youtube.com/watch?v=OBMxaYJTLSs