Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

KUBUSIE

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
Beata Dudzińska
Henryka Garstka
Ewa Przybylik
POMOC:
Beata Jaryczewska
Co w domu? 30.03-03.04.2020
Poniedziałek  30.04.2020 
Temat dnia:Krowa

"Krowa zwierzę pożyteczne"-rozmowa na podstawie ilustracji-obrazek przedstawiający krowę i cielę.Zasłaniamy kartką obrazek  odkrywamy go po małym fragmencie. Dziecko próbuje odgadnąć jakie zwierzę jest na obrazku.Po odgadnięciu nazwy zadajemy pytania:Jak nazywa się dziecko krowy?, Gdzie mieszkają krowy i cielątka;, Co jedzą krowy?; Co pożytecznego daje nam krowa?
Przygotowujemy produkty mleczne np.sery biały i żółty, jogurt, masło,śmietanę,oraz kilka innych np.2,3 owoce,warzywa,pieczywo.
Dziecko ma za zadanie wybrać te, produkty które powstają z mleka i nazwać je.Następnie odpowiadają na pytanie : Dlaczego należy pić mleko i jeść produkty mleczne?

"Skok" przez płot"-zabawa ruchowa z elementem skoku.
 Układamy z klocków koło. Dziecko chodzi wewnątrz koła. Na hasło:
Skok przez płot, dziecko przeskakuje przez klocki(płotek)obunóż na drugą stronę.
"Łaciate krowy"- zabawa plastyczna.
Kontur krowy -dziecko palcami wyrywa fragmenty brązowego lub czarnego papieru o dowolnych kształtach(plamy) i nakleja na kontur. Mali kucharze - przygotowanie koktajlu owocowego




PLAN ZAJĘĆ I ZABAW OD 30 III DO 03-IV 2020
TEMAT KOMPLEKSOWY - "ZWIERZĘTA NA WSI"
I TEMAT DNIA: KROWA

Zabawy dowolne, zachęcanie dziecka do zabaw tematycznych, korzystania z dostępnych gier planszowych i układanek.
"Krowa"-zwierzę pożyteczne-rozmowa z dzieckiem na podstawie       ilustracji i wiedzy dziecka.
cele:uświadomienie roli produktów mlecznych dla zdrowia i rozwoju dzieci.
"Skok przez płot"- zabawa ruchowa z elementem skoku.
"Łaciate krowy"-zabawa plastyczna.Wydzieranie palcami nieregularnych kształtów z brązowego papieru, naklejanie na kontur krowy.
"Kulawy kogut"- zabawa ruchowa z elementem podskoku.
"Mali kucharze"- działania dzieci, samodzielne przygotowanie koktajlu owocowego.

II TEMAT DNIA: KOZA

Zabawy dowolne , zachęcanie do zabaw matematycznych oraz korzystania z gier planszowych i układanek.

"Koza i koźlątko"-rozmowa na podstawie ilustracji.
   cele: określanie cech charakterystycznych kozy (np.broda),
            wskazywanie różnic i podobieństw w wyglądzie pomiędzy 
            krową i kozą
            nazywanie zwierząt gospodarskich i ich młodych.
"Rogate kózki"- zabawa z elementem czworakowania.

  "Zwierzęta w kolejce"-zabawa dydaktyczna.
               cele:klasyfikowanie zwierząt wg. podanych cech,
               kontynuowanie rozpoczętych rytmów
              
            "Idzie koza do woza"- zabawa orientacyjno -porządkowa.

III TEMAT DNIA:OWCA I BARAN

Zabawy dowolne, wykorzystywanie puzzli, klocków, układanek.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
 - kształtowanie mięśni grzbietu i nóg, równowagi,wyobraźni.

"Ułóż tak samo"- zabawa dydaktyczna
            cele: układanie obrazków w szeregu wg.podanego wzoru.
"Wełniana rodzinka"-oglądanie ilustracji zwierząt, rozmowa.
   cele:nazywanie zwierząt gospodarskich, podawanie różnic między nimi, uświadomienie roli owcy dla człowieka.
"Owca"- wykonanie zadania z WP42. Rysowanie w tunelu wełny owcy.

IV TEMAT DNIA:KOŃ

Zabawy dowolne, wykorzystywanie puzzli, kolorowanek,układanek.

"Konik"- gimnastyka buzi i języka.

"Konik"- zabawa z wykorzystaniem wiersza wg. M.Bogdanowicz
              rysowanie paluszkami wzorów na plecach.
             cele: kształtowanie umiejętności słuchania i obserwowania
                doskonalenie sprawności manualnej.
"Konie skaczą przez przeszkody"- zabawa ruchowa z elementem
              skoku.
"Konik"- wykonanie pracy plastycznej z WP41
             doklejanie koniowi grzywy i ogona z kawałków wełny.

V TEMAT DNIA:PTAKI NA PODWÓRKU

Zabawy dowolne,wykorzystywanie puzzli, klocków, kolorowanek.

"Jajko" -zabawa ruchowa ilustracyjna do wiersza.
      
"Co słychać na podwórku?"- rozwiązywanie zagadek słownych.
                             Wdrażanie do uważnego słuchania mówionego
                           tekstu.
"Żółte kuleczki"- zabawa matematyczna.
          cele: przeliczanie w zakresie 5,
                  tworzenie zbiorów 5-elementowych,
                  dokładanie i odkładnie jako przygotowanie do
                  dodawania i odejmowania.

"Ptaki na grzędzie"- zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
  
"Co do czego pasuje?"-wykonanie zadania w KP2,13


Co w domu? 23-27.03
Piątek, 27.03.2020

Propozycje zajęć i zabaw na piątek.Zapraszam.

"Czarodziejski worek"- zabawa dydaktyczna.
Dziecko rozpoznaje dotykiem znane sobie zabawki wrzucone do nieprzezroczystego worka,które różnią się od siebie kształtem, wielkością, ciężarem.
Określają ich cechy: duże -małe, miękkie-twarde, ciężkie-lekkie, puszyste-gładkie.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
"Jaki kolor?"- zabawa orientacyjno -porządkowa.
Dziecko biega,trzymając np. kręgle za węższe końce.Zatrzymują się na 1 klaśnięcie i kucają, na 2 klaśnięcia podskakują dwa razy.
"Wielkoludy i krasnale" - ćwiczenia dużych grup mięśniowych.
Dziecko chodzi z ustawionymi kręglami na głowie jak czapka. Na hasło: Wielkoludy!- idzie we wspięciu na palcach. Na hasło: Krasnale!-idzie w przysiadzie.
"Idź za kręglem"- zabawa na czworakach.
Dziecko chodzi na czworakach, popychając kręgle przed sobą raz prawą, raz lewą ręką. Na hasło: Wyprost!-prostują się i pokazują kręgle w górze.
"Rowery"- zabawa bieżna.
Dziecko biega, trzymając kręgle jak kierownice rowerów.Po pewnej chwili zatrzymuje się i zmienia kierunek.
"Gramy na flecie"- ćwiczenie mięśni grzbietu.
Dziecko leży na brzuchu, łokcie maja oparte o podłogę.Trzymają kręgiel jak flet i naśladują grę na tym instrumencie. Odpoczywają z kręglami ułożonymi na podłodze, ręce trzymają pod brodą.
"Pokaż sufit"- ćwiczenie mięśni brzucha.
Dziecko leży na plecach, kręgle trzymają w dłoniach. Na hasło: Pokaż sufit!-dziecko wznosi do góry ręce z kręglem i nogi-robią wdech. Wracają do poprzedniej pozycji: uginają nogi w kolaanach, stawiają stopy razem na podłodze, ręce z kręglem zanoszą za głowę- robią wydech.
"Czarujemy kręgle"-ćwiczenia równoważne.
Dziecko stoi na jednej nodze, drugą uniesioną w górze zataczają koła wokół stojącego kręgla i wypowiada: Czary- mary, hokus-pokus. Ćwiczy prawą i lewą stopą.

Ćwiczenie  grafomotoryczne ( można skorzystać z propozycji , lub z własnych zasobów).
Zachęcam  do zabaw dowolnych- korzystanie z puzzli, kolorowanek, budowania z klocków).


Czwartek, 26.03.2020
Witam wszystkich i zapraszam do skorzystania z kolejnych propozycji zabaw.

"Wiosenne niebo"- zajęcia z profilaktyki logopedycznej.
"Wiosenne niebo"
Na wiosennym niebie
Chmurki się pobiły   ( dzieci krążą językami wewnątrz zamkniętej   
                                   jamy ustnej).
I wiosenną burzę
Sobie urządziły!
Bum,bum,bum! Bach, bach,bach( dzieci powtarzają).
A kiedy słoneczko
Chmurki rozgoniło (dzieci językami" rozgarniają chmurki"- jedną do
                               prawego policzka , drugą do lewego policzka
                                usta mają zamknięte.
Na wysokim niebie (sięgają językami jak najwyżej).
Jasno zaświeciło!
Gdy nadleciał wietrzyk,(wdychają powietrze przez nos, wolno
                                      wypuszczają przez usta - ćwiczenie
                                       powtarzamy 3 razy).
Słonko się zdziwiło, (dz. wykonuje szybki, głośny wdech ustami
                                zakończony zatrzymaniem powietrza.
Bo na niebie chmurki
Znów się pojawiły.  ( dz,dzieci szerokimi językami uniesionymi
                                  do góry, jak chmurą zasłaniają górną wargę.
Zabawę powtarzamy.

"Słońce i deszcz"- zabawa orientacyjno-porządkowa
                      Dziecko biega swobodnie po dywanie.
                        Na hasło: Słońce świeci!- cieszy się , podskakuje z
                        nogi na nogę.
                        Na hasło: Pada deszcz!-przykuca i chowa głowę.
Zabawę powtarzamy.

"Deszczowe kropelki"-zabawa dydaktyczna.
 Do zabawy będzie potrzeba 5 kropelek deszczu. Dziecko może narysować 5 kropelek deszczu pokolorować i je wyciąć.
Kałużę można wyznaczyć w dowolnym miejscu.
Do kałuży będą wpadać deszczowe kropelki. Dziecko ma przed sobą np. niebieską kałużę. Rodzic uderza w jakiś przedmiot , lub klaszcze
2 razy, razem z dzieckiem liczymy dźwięki i pytamy, ile wpadło do kałuży. Wkłada do kałuży 2 krople, liczymy je i dziecko mówi: 2 kropelki wpadły do kałuży. R. uderza lub klaszcze,a dziecko liczy dźwięki i wkłada odpowiednią liczbę kropelek do kałuży. Liczą ułożone krople i mówią, ile ich jest. Po wykonaniu zadania wyjmuje krople z kałuży i zabawa zaczyna się od nowa.


"Po kałużach" - zabawa bieżna,
   Dziecko biega po dywanie w tempie podanym przez rodzica. Na hasło: Kałuża!- przeskakują przez kałużę i biegną dalej.
Po chwili biegania zmiana kierunku.

Miłej zabawy.
Zapraszam na jutro. 

Środa, 25.03.2020
Zapraszam do korzystania z kolejnej propozycji zajęć i zabaw dla dzieci.
"Przyleciały wiosną ptaki"- zapoznanie z wierszem
  Słońce mocno nam przygrzewa,
  Trawa już zielona.
  Idzie wiosna, a z nią ptaki
  Przyleciały do nas.
      I ćwierkają,i gęgają, nowe gniazda zakładają.
       Świergocą, i klekocą znów jesteśmy tu.
  Szare gęsi i jaskółki
  Hen z dalekich krajów
  Kraski, dudki i kukułki
  Na wiosnę wracają.
  Kolorowe stroszą  piórka 
  Na wiosny spotkanie.
  Gdzieś wysoko na kominie
   Bocian ma mieszkanie.
 Po wysłuchaniu wiersza R. zadaje pytania dotyczące treści wiersza: np. O jakich ptakach jest mowa w wierszu? 
  Co robią ptaki wiosną?
Po rozmowie z dzieckiem,  można (jeśli to możliwe obejrzeć ilustracje w dziecięcych książeczkach , dzieci rozpoznają ptaki i nazywają.
"Bocian"- zabawa plastyczna. Narysowanie bociana na łące.
 Rób tak - nie rób tak"- zabawa ruchowa
 R. demonstruje różne,mówiąc jednocześnie: Rób tak! lub Nie rób tak! Zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchów R.  kiedy usłyszą: Nie rób tak! stoją bez ruchu. Potem można zamienić się rolami.  
" Wiosenne sprzątanie" - zabawa słuchowa z elementem ruchu. Dziecko chodzi po dywanie w podanym rytmie . R. wypowiada słowa, np.szpadel, łopata, grabie, kopanie , ziarna,nasiona. Dziecko po usłyszeniu słowa zatrzymuje się i powtarza je z podziałem na sylaby z jednoczesnym podskakiwaniem do góry.
 Miłej zabawy. Pozdrawiam  
Tygodniowy plan pracy- 23-37 marca 2020r
Temat kompleksowy " Wiosenne porządki"
"Szczotki, szczoteczki"-zabawa dydaktyczna.
cele: porządkowanie elementów wg. podanych kryteriów.
Mam brata co nogą zamiata"- zabawa ruchowa z elementem celowania.
"Ułóż tak samo"- zabawa dydaktyczna.
cele: składanie pociętego obrazka w całość, naklejanie na kartkę.
"Grabki"- praca plastyczna. Wyklejanie konturów wałeczkami z plasteliny.
"Przyleciały ptaki"- zapoznanie z wierszem.
 cele: wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu, doskonalenie odpowiedzi zdaniami na zadawane pytania,
rozpoznawanie i nazywanie ptaków na ilustracjach.
Bocian"- rysowanie kredkami.
"Rób tak- nie rób tak"- zabawa ruchowa.
 "Wiosenne sprzątanie"-zabawa ruchowa z elementem słuchu.
 cele: doskonalenie umiejętności podziału na sylaby.
"Wiosenne niebo"-  wiersz -zajęcia z profilaktyki logopedycznej
cele:ćwiczenia artykulacyjne:usprawnianie warg, języka,policzków.
 Ćwiczenia oddechowe: oddychanie prawidłowym torem oddechowym.
"Słońce i deszcz"- zabawa orientacyjno - porządkowa.
"Deszczowe kropelki"- zabawa dydaktyczna
cele: rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, doskonalenie liczenia, odzwierciedlanie liczby usłyszanych dźwięków przez układanie liczmanów.
"Czarodziejski worek"- zabawa dydaktyczna
cele:rozwijanie zmysłu dotyku.
posługiwanie się określeniami: duże - małe, miękkie- twarde,ciężkie-lekkie, puszyste-  gładkie.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Ćwiczenia z grafomotoryki.
Co w domu? cz. 2
Zachęcam rodziców do wykorzystania Wyprawki Matematycznej  którą dzieci dostały do domu. ( jeśli to możliwe) .
Zabawa z cyklu " Wiosenne porządki"- " Szczotki, szczoteczki"
z WM 7 i 8.Dziecko ma komplet obrazków do klasyfikacji z przyborami do sprzątania i przyborami do higieny z WM 7i8. Porządkuje je wg kryteriów podanych przez rodzica, np razem. : Połącz razem te , które do siebie pasują. Dziecko wyjaśnia - dlaczego?. Wybierz przedmioty do sprzątania mieszkania. Wybierz te, które służą do szorowania. Gdy dziecko wybierze szczotki, porównuje je pod względem podobieństw i różnic, a na koniec nadaje nadaje nazwę całej grupie - szczotki.(Jeśli nie mamy WM możemy do tej zabawy wykorzystać domowe sprzęty.)

Zabawa ruchowa -" Mam brata co noga zamiata"Dziecko/dzieci ugniatają z gazet kule. Na środku dywanu zaznaczamy koło. Przy dowolnej muzyce dziecko  wolno prowadzi swoją kule bokiem stopy w różnych kierunkach. W czasie przerwy w muzyce kopie tak by kula doleciała do koła . Gdy muzyka powraca , dziecko bierze swoją kule i dalej toczy po dywanie .
"Ułóż tak samo"- zabawa dydaktyczna. Potrzebny obrazek przedstawiający np. osobę przy pracy w ogrodzie(obrazek z małą ilością szczegółów). Dziecko przygląda się obrazkowi, mówi zdanie na jego temat, np Pan grabi ziemię. Następnie rozcinamy obrazek na cztery części ( cięcie pod skosem). Dziecko ma za zadanie złożyć obrazek od nowa i nakleić na kartkę. Może jak chce pokolorować.
"Grabki"- zabawa plastyczna. Kontur grabi( na kartce A4). Dziecko ma za zadanie formować wałeczki z plasteliny i wyklejać nimi kontur przedmiotu. ( Jeśli nie ma możliwości wydrukowania obrazków , można wykorzystać obrazki z kolorowanek, które dzieci mają  )
Zabawy są dla chętnych . Pozdrawiam .
Co w domu?
Witam wszystkich rodziców i dzieci. Zapraszam do wspólnej zabawy.
Zabawa " Coraz cieplej"- masażyk. Zabawa w parach - jedno za drugim. Rysujemy na plecach podane wzory.

Słonko świeci na niebie - rysowanie koła.
I uśmiecha się do ciebie - rysowanie na środku pleców półkola.
Topią się sopelki - przeciąganie końcami palców obu rąk z góry na dół po plecach.
Kapią z nich kropelki: kap, kap, kap - pukanie końcami wszystkich palców po całych plecach.
Zachęcam również do przeprowadzenia zabawy badawczej " Fasolka i groszek". Potrzeba do tego nasion fasoli i groszku, pojemnik z ziemią i słoik z wodą , gaza. Kartki , kredki do rysowana.
Należy przygotować nasiona fasolki i groszku (zielonego).
 Dziecko  ogląda , wskazuje podobieństwa i różnice między nasionami , można przekroić na pół i dziecko ogląda co jest w środku. Dziecko sadzi nasiona do ziemi i podlewa.  Układa na gazie na słoiku z wodą. Na małych kartkach rysuje ziarno grochu(koło), fasolki( owal). Układamy karteczki - oznaczamy hodowlę. Potem obserwujemy co szybciej urośnie.
Mała Łowiczanka


W lutym odbyły się warsztaty plastyczne z udziałem  rodziców.

Dzieci wspólnie z rodzicami wykonały strój ludowy " Mała Łowiczanka". Dziękujemy rodzicom za przygotowanie i udział w warsztatach.

MALI ARTYŚCI

Dzieci brały udział w zabawach i zajęciach, w trakcie których miały możliwość wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką.Poznały pracę rzeźbiarza i malarza.Wzbogacały swoje słownictwo i wykazywały się inwencją twórczą.Powstały oryginalne prace

Cała Polska czyta dzieciom
Zapraszamy rodziców do czytania dzieciom wybranych książeczek.

W czwartek gościliśmy mamę Oliwiera. Dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały książeczki pt. "Psi patrol".

Dzień Kubusia


W styczniu obchodziliśmy w naszej grupie Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka. W tym dniu przedszkolaki ubrały się na żółto i przyniosły ze sobą maskotki -Kubusia.
Cały dzień był pełen atrakcji.Czytaliśmy fragmenty książki o misiu. Chętni próbowali  przysmaku Kubusia.Dzieci brały udział w puchatkowych zabawach.Tego dnia wybraliśmy się również do biblioteki, gdzie dzieci rozmawiały o Kubusiu  ,rozwiązywały zagadki.


WARSZTATY KULINARNE

25 października odbyły się warsztaty kulinarne. Na warsztaty zostali zaproszeni rodzice.

Dzieci uczestniczyły w zajęciach na których były pieczone gofry.Dzieci poznały składniki

i sposób wykonania tego smakołyku.Razem z rodzicami odmierzały składniki do ciasta i obserwowały  wypiek gofrów. Po upieczeniu nastąpił długo wyczekiwany moment- wspólny poczęstunek. Dzieci dekorowały swoje gofry wybranymi smakołykami. Gofry smakowały wyśmienicie.Dziękujemy rodzicom za pomoc w przygotowaniu wspaniałych gofrów.

Wycieczka do lasu

Wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do pobliskiego „lasu”. Piękna pogoda dopisała i dzieci mogły przebywać na łonie natury.Dzieci poznawały przyrodę patrząc, słuchając i dotykając.

Poznawały drzewa iglaste i liściaste, krzewy, słuchały odgłosów .Do kącika przyrody zbierały „skarby” – kolorowe liście, szyszki , suche igły z drzew iglastych, żołędzie.Dzieci spędziły miło czas na łonie natury.

Dzień chłopaka

10 września w grupie Kubusiów obchodziliśmy „Dzień Chłopaka”.

Z tej okazji przygotowano wiele atrakcji.Wiemy jak ważny jest ruch i sprawność fizyczna, dlatego ten dzień  był pełen sportowych konkurencji. Nasi chłopcy to uwielbiają.Były drobne upominki, mnóstwo życzeń, by nasi chłopcy rośli duzi i szczęśliwi. Był to dzień pełen wrażeń, radości i dobrej zabawy a wykonane zdjęcia będą miłym wspomnieniem tych chwil.

KONTAKT

Przedszkole nr 3 w Brwinowie
05-840 Brwinów
ul. Słoneczna 6

tel.: 22 729 63 81
email: sloneczne-przedszkole@idsl.pl