Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

SMERFY

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
Katarzyna Jabłonowska
Henryka Garstka
POMOC:
Kinga Subsar
Co w domu? 22-30VI 2020

Tematyka tygodniowa: Do widzenia, przedszkole!

Zbliżają się wakacje czas odpoczynku. Na pewno macie już wakacyjne plany i niedługo wyruszycie z rodzicami w podróż. My zapraszamy Was już dzisiaj do wakacyjnych podróży. Oto nasze propozycje.

22.06. – poniedziałek - WAKACYJNE PODRÓŻOWANIE

W poranku proponuję: Zumbę dla dzieci – “sposób na nudę” https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby  „Wakacyjne podróże”.


Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus                          i postawiła go na podłodze. – Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie. – Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem.                                         Fruuu!  Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia. – Tu jedziemy! – Palec Olka
zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. – Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale. – W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata. – A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada. Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.  – Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie – przeciągnął się leniwie. – Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa. – No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! – zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa. – A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada. Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu. – Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą. – Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata. – Jest tam plac zabaw? – spytała Ada. – Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i... – Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada. – Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek. – Chcę. Tylko nie tak daleko – – Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada. – To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus. Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa. – Tu! Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem. – Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek. Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu. – Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada. – Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.

 Rozmowa na temat opowiadania.
− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
− Co wskazywał palec Olka?
− Co wskazywał palec taty?
− Gdzie chciała pojechać mama?
 − Co wspominała cały czas Ada?
− Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?


Szukanie na mapie Morza Bałtyckiego, gór, jezior, miast

„Wakacyjne podróżowanie” – praca plastyczna z wykorzystaniem ZG, 52. Dzieci za pomocą rysunków odzwierciedlają swoje wakacyjne marzenia. Ozdabiają także ramki według podanego kodu.

Zabawa – opowieść ruchowa Na plaży (według Małgorzaty Markowskiej).

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dzieci biegają po sali w jednym kierunku). Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznoszą ramiona do góry). Teraz opadają w dół. (Wyciągają ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dzieci siadają skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dzieci powoli podnoszą się do stania i kontynuują bieg po sali). Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. (Leżą tyłem). Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy. (Przechodzą, przez przetoczenie, do leżenia przodem).

Słuchanie odgłosów morza-ćwiczenia relaksacyjne. Można zamknąć oczy, zrelaksować się, przenieść się nad morze. https://www.youtube.com/watch?v=YMkM5-RWYaU

− Czego odgłosu słuchaliście?

− Czy ten odgłos był przyjemny?

− Pokażcie rękami, jak porusza się fala.

Proszę dokończcie zdania: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo…

Praca z K4., 29 – kolorowanie obrazka: po części dowolne, po części uzależnione od podanych rymów .

Zadanie dodatkowe – uzupełnienie znaków na planszach do gry w kółko i krzyżyk zgodnie ze wzorem


Wtorek -  23.06.2020 –CO ZABIERZEMY NA WAKACJE

 „Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek
Każdy uczeń go posiada,
Zeszyty do niego wkłada.
Także w górach albo w lesie
Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)
Pokonuje morskie fale,
Silnik niepotrzebny wcale.
Łódka z żaglem jest to taka.
Bardzo piękna. Zgadnij, jaka? (żaglówka)
To są buty specjalne, na specjalne drogi.
Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy. Nie są to trzewiki, nie są to bambosze.
To są niezawodne, gumowe... (kalosze)
Choć ma igłę – nie szyje,
Choć ma szybkę – nie szybuje. Choć ma wskazówki – nie godzinę, Lecz drogę wskazuje. (kompas)
Domek z materiału. Łatwo go zbudować. Trochę linek, śledzi. Już można się chować. (namiot)

 Posłuchajcie wiersza Bożeny Formy „Co zabieram na wakacje”

Jadę nad morze zabieram łopatkę,

Wiaderko i koniecznie z dużym daszkiem czapkę.

Jak będę w górach z laską i plecakiem

Razem z rodzicami pójdę górskim szlakiem

Jadę nad jeziora, sprzęt zabieram cały:
ponton, płetwy, wiosła oraz okulary.

R.-  zapytajcie dziecko gdzie można udać się na wakacyjny odpoczynek (morze, góry, las, wieś).
Zabawa ,,Co to za wakacyjne miejsce?- R. pokazuje dziecku  kilka przedmiotów lub ilustracji  związanych z morzem, górami, lasem lub jeziorem i prosi dziecko o wypowiedź   z czym dany przedmiot mu się kojarzy

Zabawa wyciszająca, masaż relaksacyjny na plecach ,,Letni spacerek”
Na niebie płyną obłoki, świeci słońce,
przedszkolaki wybrały się na letni spacer
po drodze spotkały panią na szpileczkach,
pana w trampeczkach
tu stąpały słonie
i biegły konie,
wtem przemknęła szczypaweczka,
spadł drobniutki deszczyk.
Czy przeszedł cię dreszczyk?
 Praca z K4., 30 –rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności przeliczania i logicznego myślenia

Zadanie dodatkowe- rysowanie znaków zgodnie ze wzorem

Zadania do wykonania: -   pobaw się  na dworze z wykorzystaniem sprzętu sportowego ( piłka, skakanka..)

Środa -  24.06.2020r. - BEZPIECZEŃSTWO

W dniu dzisiejszym realizujemy tematykę  ,, Bezpieczne wakacje"

Podczas wypraw wakacyjnych musicie zachować pewne zasady bezpieczeństwa, dowiecie się o nich oglądając filmy:

Bezpieczeństwo dzieci nad wodą / bezpieczne wakacje https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi.

R. dzieli arkusz szarego papieru na trzy kolumny. W pierwszej rysuje symbol wody, w drugiej – gór, w trzeciej – miasta. Prosi dzieci, by zastanowiły się nad tym, jak należy się zachowywać nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście, żeby wakacje były bezpieczne. Gdy dzieci się zastanowią, podają swoje pomysły dla każdego miejsca oddzielnie (woda, góry, miasto). Następnie dzieci siadają przy stole i każde w jak najprostszy sposób rysuje to, co wymyśliło. Później kartki z rysunkami dzieci przyklejane są na szary papier we właściwych kolumnach.                                                                                              W ten sposób powstaje Kodeks bezpiecznych wakacji.

 Jakie są Wasze wakacyjne plany?

Najpierw wybierzcie się w swoją podróż  „palcem” po mapie i globusie, a potem narysujcie swoje plany wakacyjne lub wybierzcie inną technikę plastyczną.

Proponujemy też inne zabawy plastyczne:

– zróbcie zamek z piasku, ale nie w piaskownicy  https://www.youtube.com/watch?v=hTNpX0C1kXA

– akwarium ze słoika   https://www.youtube.com/watch?v=FZO9DkmVsWE&feature=youtu.be

– zaproście do zabawy całą rodzinę – Przygotowywanie różnych mas plastycznych do zabaw z dzieckiem ( z kuchennych składników, ekologiczne)   https://www.youtube.com/watch?v=00Dtq4kxq-g

Nauczcie się piosenki „Do widzenia, przedszkole” https://www.youtube.com/watch?v=6OADiBqDusA , a potem zabawcie się przy piosence – zabawy rytmiczne wg własnego pomysłu

Praca z K4., 31- doskonalenie umiejętności oceniania, wnioskowania i odczytywania informacji zapisanych w postaci symboli i znaków.

 Zadanie dodatkowe – kolorowanie rysunków przedmiotów, które są miękkie.

Czwartek -  25.06.2020  - Do widzenia, przedszkole 

Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy zabawą „Tu paluszek” https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

Zabawą  „Wesołe imię”.

Dziecko wypowiada swoje imię(brata lub siostry, mamy i taty,) dzieli je przy tym na sylaby i głoski wykonując do­wolny ruch, np.: tupie, wstaje i siada, podskakuje, wstaje i obraca się wokół własnej osi itp. Obo­wiązuje zasada, że nie można powtórzyć już raz pokazanego ruchu.  

Rozwiążcie „Wakacyjną zagadkę”, a dowiecie się o jakiej porze roku roku wyjeżdża się na wakacje?
Cieszy się dziecko , mama i tato ,
że w końcu zaczęło się gorące ... ( lato )
Dziecko  dzieli nazwę lato na sylaby.

Ile mamy pór roku? Co można robić, kiedy są wakacje? − Jaka pogoda jest latem? − Co trzeba wziąć na wakacje?

Zachęcam do obejrzenia filmiku edukacyjnego  Kubuś – Wakacje   https://www.youtube.com/watch?v=heNna0maQ0E

Na zakończenie dzisiejszych zajęć posłuchajcie piosenki „WAKACJI CZAS” https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g

„Laurka na pożegnanie” - praca plastyczna z wykorzystaniem dowolnej techniki.

Prosimy o wypełnienie polecenia w kartach pracy na stronie 32.

 

Piątek - 26.06.2020 - Do widzenia, przedszkole 

Zabawa „Najpierw skłon” - zapraszam wszystkich domowników do wspólnej gimnastyki https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ 

Proponuję nauczyć  się na pamięć wiersza pt. ”Wakacje” I. Salach

Pojedziemy na wakacje razem z mamą, razem z tatą.

 Zabierzemy piłkę, namiot i skakankę. Co ty na to?

Słońce, woda, las już czeka, wszystkie dzieci woła.

Zabawimy się wesoło przed powrotem do przedszkola

„Najbardziej” – praca plastyczna. Dzieci dostają dwie kartki. Na jednej rysują to, co najbardziej podobało im się w przedszkolu, a na drugiej to, czego najbar- dziej nie lubiły. Po zakończeniu pracy opowiadają o tym, co narysowały.

 

„Kalambury” – zabawa pantomimiczna R. przygotowuje obrazki przedstawiające wykonywanie jakichś czynności. Dzieci kolejno losują kartki z obrazkami, a następnie ilustrują czynność przedstawioną na kartce za pomocą ruchu. Pozo stałe dzieci odgadują, o jaką czynność chodzi. 

Zabawa  „Gdzie pojedziemy na wakacje?”

Przygotowujemy kostkę z obrazkami: gór, morza, jeziora, wsi, palm, miasta. Dzieci rzucają kostką, określają, co ona wskazała i układają zdanie na ten temat.

 29 - 30.06. - W czasie wakacji  gdyby ogarnęła Was nuda to zajrzyjcie do poniższych linków:  Słuchajcie, bawcie się i uczcie przy piosenkach:

– matematyczna zabawa BIBISIE -DODAWANKI (nauka i zabawa, dodawanie, cyfry, liczenie https://www.youtube.com/watch?v=FT3fZX84dAk&feature=youtu.be

„Podróże małe i duże” https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4&feature=youtu.be

„ZoZi bezpieczne wakacje” https://youtu.be/W4RHyjQLfCM

 „Tato, nadchodzi lato” https://www.youtube.com/watch?v=qq_wR7Mv2_8

„Wesoła lokomotywa” https://youtu.be/kJzjfH3o3IQ

„Olek i Ada” https://youtu.be/ZSXClGr4Ss8

„Rodzinna wycieczka” https://youtu.be/tlCH6BFEISg

 lub ćwiczcie przy muzyce:

„Rytmika Pana Dominika” https://youtu.be/ue82bNmhv6g

„Rytmika Pana Dominika balonowy taniec”  https://youtu.be/ML8YetMB090

„Rytmika Pana Dominika chusteczkowe zabawy”  https://youtu.be/lTa_dAQn3So

„Boogi Woogie” https://youtu.be/5OtqedVBlMg

„ Taniec wywijaniec” https://youtu.be/jQoHw7jvkRU

„ Prawa lewa” https://youtu.be/mO03jLcA2XM

„Zabawa rób to co ja” https://www.youtube.com/watch?v=V9d7Ip7kPJw