Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

SMERFY

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
Katarzyna Jabłonowska
Henryka Garstka
POMOC:
Kinga Subsar
Co w domu? cz. 3
piątek, 27.03.2020
Witam,
w piątek  proponuję zabawy matematyczne i gimnastyczne
na wstępie liczymy paluszki
-Jeden palec, drugi, trzeci, tak umieją liczyć dzieci, czwarty, piąty palec mam. Widzisz? Umiem liczyć sam (pokazujemy paluszki)

Pisz cyfry palcem na plecach dziecka. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie napisanej cyfry.

Wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.

Mama lub tata przygotowuje klocki lub inne przedmioty (np, wycięte kwiatki) w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. klocek w kształcie  trójkąta - prostokąta - kwadratu …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt klocka. W takiej kolejności układa jeszcze dwa rytmy tzn. w następnej kolejności będzie trójkąt - prostokąt- kwadrat i tak dalej. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt klocka.

W ogrodzie szukajcie kwiatka, który ma najwięcej płatków. Możecie też szukać kwiatka najwyższego.

Przykłady  zadań z treścią:
W torbie są cukierki. Trzeba je sprawiedliwie rozdzielić pomiędzy dorosłymi i dziećmi. Czy masz jakiś pomysł jak to zrobić?
Przyjadą do nas goście. Nas jest …., a ich 3. Na ile osób trzeba nakryć stół do obiadu? Ile potrzebujesz talerzy, widelców, łyżek i noży?
Mama kupiła 5 tulipanów czerwonych i 2 żółte. Ile kwiatów kupiła mama ?

Wymyślajcie bajki z liczbami, np.: Wiewiórka zebrała 3 orzechy, potem kolejne 2 — ile miała razem? Potem znalazła kolejne 2 — ile miała? Potem zjadła 1. Ile zostało? Potem przyszła druga wiewiórka i…

Stań za dzieckiem i powiedz: „Ty jesteś pierwszy, a ja jestem druga”. Stańcie odwrotnie. Powiedz: „Teraz ja jestem pierwsza, a ty jesteś drugi”. (Pojęcie pierwszy/drugi nie jest dla dziecka oczywiste).
Zadania nie muszą być wykonane od razu, można zrobić przerwę na zabawę ruchową lub gimnastykę, którą dzieci uwielbiają. Proponuję stronę https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/
Co w domu? cz. 2

Szanowni Rodzice i Opiekunowie,

Informuję, że w dniach 26 -27 marca w przedszkolu na pólkach w szatni będą do odbioru „Karty pracy”. W czwartek w godz. – 12.00 – 16.00 i w piątek  godz. 8.00 – 12.00

Proponuję wykonanie następujących zadań:

Zeszyt grafomotoryczny do strony 43

Karty – zeszyt nr 3 – 27

Wycinanki str. 31, 35, 38 – 41 jednocześnie wycinanki posłużą do wspólnej zabawy.

Uwaga: proszę nie przerażać się, że aż tyle stron ponieważ niektóre zadania z wcześniejszych stron  zostały już wykonane.

Ponadto od dnia dzisiejszego t.j. 25 marca będę codziennie witać rodziców i dzieci celem zachęcenia do wspólnej zabawy (ew. wykonania zadania) na dany dzień. Wiosenne zabawy, eksperymenty i inspiracje do wspólnych aktywności z pewnością wspaniale wypełnią Wam wolny czas - życzę miłej zabawy

W tym tygodniu realizujemy hasło: „Wszystko rośnie”

Środa – 25.03:

Proponuję założyć „zielony ogródek”.  Do ziemi wsadzić cebulę i ziarenka fasoli i te same rośliny ( w celu porównania co szybciej wyrośnie) umieścić w pojemniczku z wodą używając gazy. Dla chętnych można zasiać rzeżuchę i później zachęcić do zjedzenia  z kanapką (na zdrowie)

Doświadczenie służyć będzie do systematycznej obserwacji. Można przy tym zapytać co jest potrzebne do rozwoju roślin. Przy okazji zabawa „Tropimy głoskę „c”. Dzieci  wyszukują w pokoju lub wymyślają przedmioty, zwierzęta, owoce, warzywa, których nazwy zaczynają się głoską c.  W czasopismach, gazetkach, książeczkach wyszukiwać literkę „c” Można układać zdania z wyrazami np.: cebula,  szczypior, ogródek, wiosna. Liczyć wyrazy w zdaniu.                                 Z plasteliny ulepić literkę c.

„Kwiatowy taniec”  - improwizacja ruchowa na podstawie dowolnej piosenki (melodii)

„Zgadnij co to ?”

Łzy z oczu wyciska, kształt ma niczym kula. Zapewne ją jadłeś. To przecież…( cebula)

Wiosną mnóstwo ich w ogródku. Każdy płatki ma na czubku. (kwiaty)

Jak się nazywa ta pora roku. Co ścieli dywan zielony wokół? (wiosna)

Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni. (trawa)

Czwartek – 26.03: inscenizacja opowiadania M. Różyckiej p. t. „ O żółtym tulipanie” można też przeczytać 

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. ( prezentacja cebulki kwiatu).

Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło bowiem było bardzo cicho i ciemno.

Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi. ( lekkie pukanie)

- Puk! Puk! Puk!

- Kto tam?

– zapytał obudzony ze snu Tulipanek.

- To ja, Deszczyk. ( efekt deszczu – polewanie wody z konewki)

Chcę wejść do ciebie. Nie bój się, maleńki. Otwórz.

- Nie, nie chcę. Nie otworzę –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.

Po chwili mały Tulipanek usłyszał znowu pukanie.

- Puk! Puk! Puk!

- Kto tam?

-To ja, Deszcz. ( efekt deszczu)

Pozwól mi wejść do swego domku.

-Nie, nie chcę, abyś mnie zmoczył. Pozwól mi spać spokojnie.

Po pewnym czasie Tulipanek znów usłyszał pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:

-Tulipanku, puść mnie! ( efekt promieni słońca – może być latarka)

 - Ktoś ty?

- Promyk słoneczny

- odpowiedział cieniutki głosik.

- O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.

Ale Promyk Słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domku tulipanowego przez dziurkę od klucza( efekty laserowe) i zapukał:

- Kto tam puka?

– zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.

- To my

– Deszcz i Słońce. ( efekty deszczu  i promieni słońca) My chcemy wejść do ciebie.

Wtedy Tulipanek pomyślał:

„ Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”.

- I otworzył. ( otwarcie drzwi). Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domku tulipanowego.

( efekty deszczu i promieni słońca)

W tym momencie można przerwać  opowiadanie historii.

- wypowiedzi dzieci n. t. „ co wydarzyło się dalej?”

Słuchanie dalszego ciągu opowiadania

Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę. Promyk Słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit. Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go...( ukazanie się kwiatu tulipana)

I, o dziwo, znalazł się wśród pięknego ogrodu na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki Słońca padały na główkę Tulipanka.

A rano przyszły dzieci i zawołały:

- Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!

Teraz już na pewno będzie wiosna.

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu: Jakie postacie wystąpiły w opowiadaniu? Gdzie znajdował się domek Tulipanka ? Dlaczego Tulipanek nie chciał wpuścić Deszczyku? Co zrobili Deszczyk i Promyk Słońca?

 

Zabawa z el wyprostnym „Kwiatki rosną” –dziecko staje na palcach jak najwyżej i wyciąga ręce do słońca „Kwiatki więdną” – dziecko kuli się i przykuca

 

Praca plastyczna – „Wiosenne Kwiaty” – wykonać takiego tulipana jak dzieci robiły w przedszkolu lub narysować czy też namalować lub wykleić plasteliną na kartce

 

 

 

Co w domu? H.. Garstka
Maszyna do liczenia

W dniu 11.03.2020 r. w grupie „Smerfów” odbyły się warsztaty” dla rodziców i dzieci.

Tego dnia mama Tymona i Tata Niny przyszli do nas by stworzyć ciekawą maszynę. Rozpoczęliśmy krótką powitanką „Hej witam Was” i zabawą „Zrobimy kółeczko”. Rodzice wraz z dziećmi mieli możliwość wykorzystania dostępnych materiałów tj. pudla, rurki, papier, nożyczki, taśma Dzieci były bardzo zainteresowane co się uda z tego wyczarować Mierzyliśmy, wycinaliśmy, dokładaliśmy i wreszcie wysypały się z pudła kolorowe piłeczki - liczmany i ujrzeliśmy urządzenie do liczenia. W wesołej, ciepłej i rodzinnej atmosferze bawiliśmy się „maszyną matematyczną”. Dodawaliśmy kolorowe piłeczki , liczyliśmy i sprawdzaliśmy wyniki. Zarówno rodzice, jak i dzieci, wykazali się niezwykłą pomysłowością i kreatywnością. Miła atmosfera, bliski kontakt nauczyciela z Rodzicami sprawiły, że wspólnie spędzony czas minął zdecydowanie za szybko.

Spotkanie przedszkolaków w bibliotece


Warsztat z rodzicem


"Dziecięcy relaks" w wykonaniu mamy Helenki.

Mój Dinozaur


Ostatki


Strój ludowy naszego regionu

Warsztaty z rodzicami ” strój ludowy naszego regionu”

Smerfy wraz z mamą Ali i mama Kuby przygotowały strój łowicki.- zapoznały się z poszczególnymi elementami stroju. Grupa była bardzo zaangażowana, radości było wiele. A efekty naszej pracy możemy teraz wszyscy podziwiać.

K. Jabłonowska

Mieszkańcy lasu

Grupa Smerfow pod okiem rodziców przygotowała zadanie domowe- wspaniale prace plastyczne pt ”Mieszkańcy lasu „. Dzieciaki wykazały się dużą pomysłowością i kreatywnością. Dodatkowo każde dziecko opowiedziało bardzo ciekawa historie dotyczącą swojej pracy. Przedszkolaki wspaniale wypowiadały się, zaskakiwały pomysłami, ale najważniejsze czuły wielką radość, dumę z wykonanego zadania. Dziękuję wszystkim przedszkolakom i ich rodzicom.

KONTAKT

Przedszkole nr 3 w Brwinowie
05-840 Brwinów
ul. Słoneczna 6

tel.: 22 729 63 81
email: sloneczne-przedszkole@idsl.pl