Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

SMERFY

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
Katarzyna Jabłonowska
Henryka Garstka
POMOC:
Kinga Subsar
Co w domu? 25-29.05.2020

29.05. - piątek DZIEN RODZINY

Oto kilka propozycji od nas na dzisiejszy dzionek:

Gimnastyka z mamą - zabawy muzyczno-ruchowe przy ulubionych piosenkach dziecka i mamy

„Rodzina”– zabawa paluszkowa. Dziecko siedzi na dywanie, wyciąga dłoń zaciśniętą w pięść, rozpoczyna zabawę:

Ten duży – to nasz dziadziuś, (wyciąga kciuk)
a  przy nim  babunia, (dołącza palec wskazujący)
największy to tatuś, (dołącza palec środkowy)
a przy nim mamusia.
 (dołącza palec serdeczny)
A  to jest dziecinka mała ( dołącza mały palec)
 I rodzinka moja cała! 
(zamykamy rączkę dziecka w piąstkę).

Osłuchanie z wierszem Jadwigi Koczanowskiej pt. „Mama i tata”.

Mama i tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

To dobre czułe pomocne ręce. I kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

Loty huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana mamo, kochany tato. Dzisiaj dziękować chcemy Wam za to ,

Że nas kochacie, że o nas dbacie

I wszystkie psoty nam wybaczacie.

Rozmowa na temat wiersza: Kim dla dzieci jest mama i tata? Za co dzieci dziękują rodzicom?

Na nudę proponujemy wziąć udział w konkursie grupowym – wykonanie książeczki „Moja rodzina”

Wiem, że lubicie eksperymentować, a wiec do działania:

KREATYWNE ZABAWY SENSOPLASTYCZNE Z MAMĄ I TATĄ CZYLI, BAWIMY SIĘ TYM, CO MAMY  W DOMU

MASA SOLNA

1 kg mąki,

1kg soli,

łyżka oliwy,

 wody tak, aby masa była plastyczna.

Aby masa solna nie wyschła należy zawinąć ją w folię.

GLUT I

Składniki:

50 ml przezroczystego kleju w płynie,

40ml wody,

Łyżeczka sody oczyszczonej

Barwnik spożywczy, brokat

1,5łyżeczki płynu do soczewek

Przepis:

1. Do kleju dodać stopniowo wodę, stale mieszając.

2. Masę połączyć z barwnikiem spożywczym i brokatem.

3. Dodać sodę i płyn do soczewek.

4. Mieszać do uzyskania jednolitej, elastycznej masy. 

PIANKOLINA  Składniki:

·       Pianka do golenia

·       Mąka ziemniaczana

·       Barwnik naturalny lub spożywczy.

Przepis:

1.      Do miski wycisnąć całą piankę do golenia.

2.      Dodać kilka kropli barwnika, a następnie delikatnie wymieszać drewnianym patyczkiem.

3.      Do piany stopniowo dosypać mąkę i mieszać do momentu uzyskania masy, którą można kształtować. 

§  Wykonanie obrazka z konwaliami dla mamy i taty techniką origami z koła:

propozycja pracy

– na białej kartce odrysuj 8 kół o średnicy około 3cm

– na zielonej kartce odrysuj 2 koła o średnicy 2cm

– potrzebny będzie: kolorowy karton 15cm na 20cm, klej i nożyczki

– wytnij koła i złóż je na pół

– sklej po dwie białe połówki, tak aby powstały dzwoneczki

– złóż zielone koła na pół i je przetnij to będą listki

– naklej na kartonik dzwoneczki białe, zielone listki i wytnij z zielonego papieru łodygi

– naklej na łodygę dzwoneczki kwiatów konwalii

– zrób zdjęcie pracy i wyślij na e – meila, a gotową laurkę wręcz rodzicom. Miłej zabawy.

Pozdrawiam p. Henia


28.05 – czwartek DLA MAMY I TATY

  ”Witamy się – zabawa integracyjna. Dzieci z rodzicami stoją naprzeciwko siebie. Rodzic podaje sposób powitania dziecka z rodzicem:

 - witamy się rękoma (zwyczajowe „cześć”, lub dotknięcie dłoni)

- witają się nasze łokcie (dotykanie się łokciami)

- witają się nasze plecy (dotykanie się plecami)

- witają się nasze kolana (dotykanie się kolanami)

- witają się nasze stopy(dotykanie się stopami)

„Co robią różni ludzie?” - masaż - zabawa ilustracyjna do wiersza. Rodzic na plecach dziecka wykonuje różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka. Ukazanie czynności, które w większości wykonują tatusiowie.

 

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano  („grabienie” palcami obu rąk z góry na dół)

Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera).

Wspomnień czas – jak to było kiedyś? – dziecko ogląda film https://vod.tvp.pl/video/budzik,programy-taty-i-mamy,5638953

Po jego obejrzeniu opowiada, jak to było w czasach dzieciństwa jego rodziców (jak wyglądali, jakie bajki i programy oglądali). Rodzic może dopowiedzieć dziecku inne fakty z czasów jego dzieciństwa. Następnie wykonaj drzewo genealogiczne swojej rodziny. Możesz samodzielnie narysować drzewo, bądź wykorzystać zamieszczony link:. http://scholaris.pl/resources/run/id/110241

Zaproś rodziców do wspólnego działania

Drzewo genealogiczne- inaczej drzewo rodowe, jest graficznym przedstawieniem rozwoju rodowego określonego gatunku (tym wypadku rodziny) w postaci pnia. Od pnia rozchodzą się poszczególne odgałęzienia, linie rozwojowe. Na pniu i gałęziach drzewa umieszcza się imiona, nazwiska, a także wizerunki osób należących do tego samego rodu.


Mój dom – zadaniem dziecka jest narysowanie domu i tyle okienek ilu jest w niej członków. W oknach mogą być ich portrety albo wpisane imiona. Po wykonanym zadaniu dziecko dokańcza zdanie: Moja rodzina to….(wskazując kolejnych członków rodziny).

Przypomnienie piosenki „Moja wesoła rodzinka”. Swobodne odzwierciedlenie ruchem melodii piosenki z wykorzystaniem szarf  bądź apaszek. Nauka piosenki na pamięć.

„Pudełko dla taty” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem „Wyprawki”


27.05 – środa „ POMAGAM W DOMU”

„Pomocnik mamusi”-angażowanie dziecka w pomoc przy przygotowaniu posiłku, sprzątaniu itp.

Osłuchanie  z piosenką „Tralala dla mamy i taty” oraz rozmowa na temat treści piosenki: ( jaka jest mama, co zrobisz dla mamy jak się uśmiechnie, co dasz mamie, gdzie jest dobrze z tatą, jaki jest tata, co dasz tacie).  https://www.youtube.com/watch?v=CJQCePbWdZc

„Tralala dla mamy”
1. Moja mama jest kochana
Moja mama wszystko wie
Kiedy do mnie się uśmiecha
Tak zaśpiewam jej.

Tralala, Trampampam
Najpiękniejszą mamę mam
Tralala, Trampampam
Zaraz buzi mamie dam

2. W domu, w sklepie, na spacerze
Z tatą  nigdy nie jest źle
Gdy prowadzi mnie za rękę
to uśmiecham się.

Tralala, Trampampam
Wspaniałego tatę mam
Tralala, Trampampam
Mamie, tacie buzi dam.

Śpiewanie piosenki „Tralala dla mamy i taty” – rytmiczne klaskanie w trakcie refrenu ( można wykorzystać do rytmizacji refrenu wykonane wcześniej instrumenty perkusyjne).

Zabawa naśladowcza pantomimiczna: rodzic pokazuje tylko za pomocą ruchu jakąś czynność, którą wykonuje w domu (np. odkurzanie, prasowanie, mycie okna, itp.), dziecko odgaduje i nazywa co to za czynność.

Następnie odwracamy role: dziecko pokazuje czynność, a rodzic odgaduje.

Rodzic pokazuje na ilustracjach, planszach (plik „Sprzęt domowy”), rzeczy do codziennych prac domowych (np. odkurzacz, żelazko, mikser, szczotka i szufelka, pralka, zmywarka, itp.), a dziecko nazywa te rzeczy. Z których urządzeń dzieci mogą samodzielnie korzystać? Jakie prace mogą wykonać dzieci? Dziecko może nazwy tych przedmiotów podzielić na sylaby.

 „Moja mama i mój tata” – rysowanie i kolorowanie postaci mamy i taty – doskonalenie umiejętności rysowania postaci ludzkiej.

Zabawy ruchowe z piłką: -rodzic rzuca piłkę, a dziecko ją chwyta oburącz,

-dziecko siada w siadzie prostym, wkłada piłkę między stopy, przechodzi do leżenia na plecach, wyciąga ręce za głowę, podnosi nogi i przekłada piłkę ponad głową do rąk,

-dziecko siedzi, ręce oparte za plecami, nogi zgięte w kolanach, stopy na piłce, kulganie piłki stopami do przodu i do tyłu.

Słuchanie wiersza „Dwie połówki” oraz rozmowa z dziećmi na temat treści wiersza (co robi mama, co robi tata, do czego porównani są mama i tata).

Dwie połówki
Mama, tata mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Tata w piłkę ze mną gra
Mama sto pomysłów ma
Tata rower zreperuje
Mama siniak pocałuje
Tata zimą ciągnie sanki
Mama z kwiatów plecie wianki
Mama, tata mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Co za jabłko mówię wam
Jaki skarb ja w domu mam...

Rodzic prosi aby dziecko wymieniło po 5 czynności, które wykonują w domu mama i tata.

Praca z K4, str.10 – określenie co mogło zasmucić, a co ucieszyć mamę.


26.05 – wtorek „MOJA MAMA WSZYSTKO UMIE”

Drodzy Tatusiowie proponuję żebyście w dniu dzisiejszym zajęli się dziećmi (np. ich pracą domową). Niech Mamy poczują, że jest ich święto. Dzisiaj zadań nie będzie dużo, złapcie trochę oddechu.

Drogie Mamy naszych „Smerfów”

Dziś jest Wasze święto. Niestety z wiadomych przyczyn wasze dzieci nie wystąpią w tym roku                                 w specjalnie przygotowanym dla Was programie artystycznym. A tak bardzo chciały poprzez wiersz i piosenkę podziękować Wam za ogromną miłość, troskę i wiele innych cudowności którymi obdarowujecie je, od kiedy pojawiły się na świecie. Na pewno dzieci by powiedziały …

KOCHANA MAMUSIU, DZIĘKUJĘ , ŻE JESTEŚ!
Dziękuję Ci Mamusiu, że tak dbasz od początku o mnie, bym czuła się bezpieczna.  
 Wiem, że jesteś bardzo cierpliwa i nawet jak po raz kolejny nie posprzątam zabawek w moim pokoju, to zawsze znajdziesz sposób bym to zrobiła.
Dziękuję Ci, że do tej pory wstajesz do mnie w nocy, jak tylko ledwo pisnę.. Zawsze czuję, jak pochylasz się nade mną, jak śpię i sprawdzasz, czy wszystko ze mną   w porządku. 
Chyba mam najlepszą Mamę na świecie, co Mamusiu? 
Uwielbiam się z Tobą chichrać, gonić na kocyku, tańczyć do moich ulubionych piosenek.  
Bardzo też lubię, jak czytasz mi wierszyki i bajki. Doskonale wiesz, że mam już swoje ulubione.
Uwielbiam też, jak mnie przytulasz, jak czuję Twoje ciepło. Szczególnie, jak mogę zasnąć w Twoich ramionach. Dziękuję, że mi w tym pomagasz, bo czasami ciężko mi zasnąć bez przytulaska i buziaka.
W ogóle Ty Mamusiu poświęcasz mi tyle czasu, jesteś ze mną non stop, czuję, że mnie kochasz i mogę zawsze liczyć na Twoje wsparcie. I ja wiem, że z Tobą dam radę!!
Wiem, że bywasz zmęczona, niewyspana, a ja czasem daję naprawdę popalić w ciągu dnia. Ale wiesz co? Nigdy nie dałaś mi odczuć, że jesteś na mnie zła.
Powiem Ci Mamusiu, DLA MNIE JESTEŚ NAJLEPSZĄ MAMĄ NA ŚWIECIE!!

Zapytajcie dzieci : „Jak możemy zwracać się do mamy? Rozwijanie słownictwa, szukanie humoru  w wyrazach „mama”, „mamusia”, „mamunia”, „mamuśka”, „mamcia, matulka”…

 

     „Za co kochamy swoją mamę?” – pogadanka. Dziecko kończy rozpoczęte zdanie:

- Kocham moją mamę za to, że...(zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna)
– Mama i tata to moi …

– Ja dla swojej mamy jestem…

– Ja dla swojego taty jestem …

– Mama mojej mamy to moja …

– Tata mojej mamy to mój …

– Mama mojego taty to moja …

– Tata mojego taty to mój …

– Ja dla mojej babci i dziadka jestem …

– W mojej rodzinie najbardziej lubię …
– Rodzina jest dla mnie …
– W mojej rodzinie podoba mi się …
– Z mamą/tatą/rodzeństwem najbardziej lubię robić …

 

W podziękowaniu dla Was drogie Mamusie , wszystkie dzieci mogą wykonać dla Was korale.

                                                BO KAŻDA MAMA JEST WIELKĄ DAMĄ!

Prosimy, udostępnijcie dzieciom makaron, koraliki, nitki i sznurki by mogły wykonać dla was  naszyjnik i wręczyć Wam w tym wspaniałym dniu jakim jest DZIEŃ MAMY.   A kiedy już go wykonają, to stańcie do wspólnej fotografii i prześlijcie je nam.

Będziemy czekać na nie z niecierpliwością!!



Witam Smerfy.

Witajcie w nowym tygodniu. Czy wiecie dlaczego maj jest najpiękniejszym miesiącem w roku? Bo zakwitają w nim najpiękniejsze kwiaty. Te kwiaty kwitną dla naszych kochanych Mam, które właśnie w maju obchodzą swoje święto! I właśnie w tym nowym tygodniu porozmawiamy sobie o… cudownych, najpiękniejszych Mamusiach i szczęśliwej rodzinie. Bliskie, serdeczne relacje z rodziną i krewnymi to podstawa szczęśliwego funkcjonowania każdego z nas. Wspólnie spędzony czas przenosi nas do świata, w którym wszystko jest możliwe, w magiczny sposób buduje i wzmacnia więzi oraz pomaga się solidnie zrelaksować. Dlatego na wspólny Rodzinny czas zapominamy o laptopach, tabletach czy komórkach! Chwytamy za skakankę, piłkę, … Gramy w planszówki, karty, statki… Wskakujemy na rowery, hulajnogi… Wędrujemy na łąkę, do lasu, do parku....Po prostu odkrywamy radość z bycia razem z rodziną. W razie deszczowej pogody wykonajcie Książeczkę o rodzinie....a z niej wiele się o sobie dowiecie! Dobrej zabawy!

25.05 – poniedziałek MOJA RODZINA

Tworzymy koła” - zabawa poranna. Rodzic ćwiczy z dzieckiem. Ćwiczenia rozmachowe ramionami i nadgarstkami. Kręcenie ramionami w przód/w tył, na przemian. Kręcenie nadgarstkami szybko, wolno

Wyszukiwanie innych przykładów przeciwstawieństw: gruby – chudy, niski – wysoki, mokry – suchy, smutny – wesoły, porządek – bałagan, słodki – słony. ( jeśli jest to możliwe prezentujemy przeciwieństwa na ilustracjach)

Przeciwieństwa – należy wyciąć obrazki i dobierać obrazki przedstawiające przeciwieństwa –plik do pobrania -  9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1301

 „Rodzinka” – słuchanie opowiadania Anny Surowiec. Wyjaśnienie współzależności w rodzinie

W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Jest w tej rodzince też kot i pies. Kot lubi mleko, pies kości je, choć razem żyją to kłócą się. Mama hałasem się denerwuje, córeczka płacze, a wtedy tata do akcji wkracza. Zabiera psa do parku na spacer, a w wózku wiezie też dwoje dzieci. Jest piękna pogoda, słoneczko świeci, na placu zabaw bawią się dzieci. Potem do domu wszyscy wracają, jak było w parku opowiadają. Cała rodzinka wesoła jest i na przygody gotowa też.

- Wymień członków rodziny występujących w opowiadaniu. (tata, mama, syn, córka, babcia, dziadek).

- Jak nazywa się mama i tata? (rodzice)

- Jakie są dzieci w tej rodzinie? (córka, syn)

- Kto jeszcze mieszka razem z rodziną? (pies, kot)

- Kto to są wnuki?

Oglądanie zdjęć przedstawiających rodzinę – omawianie fotografii, nazywanie osób z fotografii oraz stopnia pokrewieństwa tych osób w stosunku do dziecka (mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, ciocia, wujek)

„Moja wesoła rodzinka” – osłuchanie z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=uS3PhHzIdBU lub https://www.youtube.com/watch?v=dxKA0073O34 chętne dzieci mogą nauczyć się na pamięć

Wykonanie „Kwiatka z dłoni” – dziecko z pomocą rodzica odrysowuje dłoń na zielonym kartonie, potem tę dłoń należy wyciąć. Dziecko przelicza palce na papierowej dłoni następnie przykleja ją na biały karton. Na każdy palec papierowej dłoni nakleja kolorowy kwiatek (lub rysuje kwiatek i go koloruje). Rodzic prosi o przeliczenie kwiatków i porównaniu ich liczby z liczbą palców. Dziecko może ozdobić bukiet listkami, kokardką, mogą też wykonać i nakleić wazon.

Praca z K4, 9 – klasyfikowanie wg dwóch cech

Zadanie dodatkowe -  liczenie i rysowanie po śladzie

 

Tygodniowy plan pracy 25 - 29.05.2020

MAMA I TATA

MOJA RODZINA

 

 

„Zagadkowa osoba” – zabawa dydaktyczna; posługiwanie się nazwami zawodów.

 

 

Tajemnicza mama Miry Jaworczakowej – słuchanie opowiadania; rozmowa na temat zawodów wykonywanych przez mamy dzieci.

 

 

Zabawy dowolne dzieci w kącikach tematycznych – zachęcanie dzieci do różnorodnych zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek; porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

 

 

 

„Moja rodzina” – praca plastyczna.

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 18.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego.

 

„Pilu, pilu, gąski do domu” – zabawa ruchowa bieżna.

 

„Odbicie w lustrze” – zabawa ruchowa naśladowcza.

 

MOJA MAMA WSZYSTKO UMIE

 

 

 

Jak mama odczarowała wielkoluda Joanny Papuzińskiej – słuchanie opowiadania; rozmowa na temat treści opowiadania; dostrzeganie wątków fantastycznych.

 

określanie, co mogłoby zasmucić, a co ucieszyć mamę.

Zabawy dowolne dzieci w kącikach tematycznych – zachęcanie dzieci do różnorodnych zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek; porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

 

 

 

 

„Figury” – zabawa dydaktyczna

 

 

.

„Czarodziejskie różdżki” – zabawa plastyczna.

A ja wolę moją mamę.- osłuchanie z piosenką

Zestaw ćwiczeń porannych nr 18.

Zabawy wogrodzie.

 

„Pilu, pilu, gąski do domu” – zabawa ruchowa bieżna.

 

„Mama- czarodziejka” – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa.

 

POMAGAM W DOMU

 

 

 

Paulinka dla mamy Bożeny Formy – słuchanie wiersza; rozmowa na podstawie treści wiersza.

 

Rozmowa dotycząca wykorzystywania różnych urządzeń technicznych przez dzieci w pracach domowych.

Zabawy dowolne dzieci w kącikach tematycznych – zachęcanie dzieci do różnorodnych zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek; porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

 

Pieczenie ciastek owsianych dla mamy i taty.

 

„Układanka” – zabawa dydaktyczna; układanie figur geometrycznych.

 

„Już nie jestem malutki” – zabawa muzyczno- ruchowa.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 18.

„Praca mrówek” – zabawa ruchowa.

 

Zabawy w ogrodzie.

 

„Pilu, pilu, gąski do domu” – zabawa ruchowa bieżna.

 

„Figurki, zmieniajcie się” – zabawa pobudzająco-hamująca.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6.

 

PRZYGOTOWUJEMY UPOMINKI DLA MAMY I TATY

 

Na jagody Marii Konopnickiej – słuchanie wiersza; rozmowa na podstawie tekstu.

 

„Na jagody” – zabawa w teatr; inscenizowanie przez dzieci tekstu z wykorzystaniem przygotowanych sylwet.

Zabawy dowolne dzieci w kącikach tematycznych – zachęcanie dzieci do różnorodnych zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek; porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

 

 

 

Praca z rysowanie mamy i taty;  kartki dla rodziców.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 18.

„Zbieram jagody” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.

 

„Mama- czarodziejka” – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa.

 

„Pilu, pilu, gąski do domu” – zabawa ruchowa bieżna.

 

Zabawy w ogrodzie

DZIEŃ RODZINY

 

 

 

Zabawy dowolne dzieci w kącikach tematycznych – zachęcanie dzieci do różnorodnych zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek; porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu.

 

 

„Święto mamy i taty” – uroczystość dla rodziców –; wspólne biesiadowanie przy słodkim poczęstunku.

 

.

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 18.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6.

„Figurki, zmieniajcie się” – zabawa ruchowa pobudzająco- hamująca.

Realizacja podstawy programowej

 

1.3; 3.5; 3.8; 3.9; 4.1; 4.7

 

1.7; 4.8; 4.12

 

1.2; 1.4; 1.5; 1.8

 

Gabrysia

Poniżej prezentujemy efekty pracy zdalnej Gabrysi Kaczmarek. Ogromnie się cieszymy, że dzieci tak pięknie i starannie wykonują powierzone przez nauczycieli zadania. 

Dziękujemy Rodzicom za przesyłanie nam prac dzieci. Dzięki temu przedszkolaki mają możliwość zobaczenia swoich kolegów i koleżanek z grupy w trakcie pracy.

Praca w domu wymaga wielkiego zaangażowania  zarówno dzieci jak i ich Rodziców, dlatego też tym bardziej jesteśmy dumne z naszych podopiecznych.

Pozdrawiamy Was serdecznie, mocno ściskamy! Wierzymy, że już niedługo zobaczymy się w przedszkolu! – pani Henia i Kasia
Co w domu?
18-22.05.2020

22.05. PIĄTEK -  UWAGA! NIEZNAJOME ZWIERZĘćwiczenia poranne

https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1m6JgC35GCf_JaBSjWTY44EKuFbj8_DBwN7PVuSRSIOmzY0bMlE-vUkTU

„Jakie to zwierzę?”  – zagadki słuchowe; odgadywanie nazw zwierząt na podstawie wydawanych odgłosów.

 https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU

 „Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dziećmi. Odnosząc się do wiedzy dzieci, Rodzic zadaje dzieciom pytania: Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane na ulicy, na podwórku?; O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?.

Ustalenie własnego rysunkowego kodeksu zachowania do nieznajomych zwierząt

Zabawa-Taniec-Energia

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=oitVyt0M3co&fbclid=IwAR0lQ47AY5sTR-rpuMzXnK0JYA-WaHZbO8dtbxvyLxoCFW1d9VCKsuzzuoI&app=desktop

Piąteczkowa Krzyżóweczka

Zabawa ruchowa pt. "Z ręki do ręki" podczas której usprawniamy koordynację ruchów rąk


 21.05. CZWARTEK - W ZOO

Ćwiczenia poranne

https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA&fbclid=IwAR2k_4fVluw5S3f8MPOWj_5CnBFZvaWf3pFYi5EuQG-knzQXfd2lZ3wgeCs

Zoo Danuty Wawiłow – wysłuchanie wiersza; rozmowa na podstawie treści wiersza; analiza i synteza głoskowa nazw zwierząt.

W zoo jest wesoło, ludzie chodzą wkoło, byk ma duże rogi, bocian nie ma nogi, foka siedzi w stawie, nie widać jej prawie. Słonie wodę piją, niedźwiedzie się biją, sowa w domku siedzi, boi się niedźwiedzi. Ale najładniejsze są zielone rybki, patrzą sobie na mnie zza zielonej szybki i zębów nie mają, i rogów nie mają, i tylko tak sobie pływają, pływają, pływają, pływają, i się uśmiechają…

Rozmowa na temat wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania R.: Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?; Co robią poszczególne zwierzęta?; Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?; W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?. R.  prezentuje dzieciom obrazki przedstawiające: sowę, byka, rybę, fokę, dwa lwy. Dzieci przeprowadzają analizę i syntezę głoskową nazw tych zwierząt.

Kto mieszka w zoo   - https://www.youtube.com/watch?v=uiH3OcmEYDU

Po obejrzeniu filmu z łatwością odgadniecie „Kto mieszka w zoo”

Płowa grzywa z karku spływa, dumna mina, groźna brew! Jak to zwierzę się nazywa? LEW!

Pysznie kroczy, myśląc o czymś, jakby miał sto ważnych spraw! Kto ma ogon w pawie oczy? PAW!

 Igła w igłę, szpilka w szpilkę – co to za kolczasty zwierz? No, Basieńko, pomyśl chwilkę. JEŻ!

 Chociaż wielki jest jak góra – śmiało możesz podejść doń. Zgadnij, co to za figura? SŁOŃ! 

Spacer po zoo” – zabawa ruchowa.( naśladowanie zwierząt)

CHETNE DZIECI- wykonanie makiety zoo ze zwierzątkami ( zdjęcia prac można wysyłać na adres jablonowska@onet.pl) – prace zostaną umieszczone na stronie internetowej przedszkola

Wygibasy taneczne do znanej piosenki „Dżungla , dżungla” https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ

zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 0.

20.05 – ŚRODA-  U WETERYNARZA.

Ćwiczenia poranne  https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw&list=PLHAKYSUVjpECuMe50bvR2iP0wgbKE0Rl4&index=6&t=0s&fbclid=IwAR2Nr0CZ-bsRKBbWGhhYKL8fn3GN5Gd8ojIGONF7D68SHD3zLZePqeD1cf8

„U weterynarza” – wycieczka do lecznicy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=cT7nDwvN9kg

U weterynarza” – praca z Wielką Księgą Tropicieli opowiadanie obrazka, wyszukiwanie elementów na obrazku.

„Śniadanie Łatka” – zabawa matematyczna; dodawanie i odejmowanie; tworzenie zbioru..