Przedszkole nr 3 w Brwinowie

KONTRAST
A
A
A
A
CZCIONKA
A
A+
A++

KRASNOLUDKI

KONTAKT
NAUCZYCIELKI:
Katarzyna Gawrońska
Anna Spinek
POMOC:
Aleksandra Olszewska
Co w domu? zajęcia ruchowe

Ręce w górę, ręce w bok

Ręce w górę, ręce w bok,
Ręce w górę i w bok
Klaśnij, tupnij i zrób skok.
Klaśnięcie, tupnięcie, wyskok
Ręce w dole, ręce w górze,
Ręce w dół i w górę
Palec idzie już na buzie.
Kierujemy palec na buzie.

Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:

  • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
  • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
  • Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
  • Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie

  • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
  • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie

  • Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
  • Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)

Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki  do siebie
  • Porządku – wrzucanie do butelki palcami stóp np. żołędzi, kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
  • Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej

  • Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
  • Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki
  • Złap mnie – rodzic trzyma butelkę wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, by np. nakleić na niej naklejkę lub ją przewrócić w określonym czasie (rodzic liczy np. do 8, 10 )
  • Kręgle – potrzebujemy do tej zabawy więcej butelek. Leżąc na brzuchu w pewnej odległości od butelek “kręgli” przewracamy je tocząc piłkę palcami stóp lub rękami (łokcie uniesione, w bok).
Koronawirus- książka dla dzieci

Agnieszka Frączek, autorka książek dla dzieci napisała na Facebooku: „Drodzy Znajomi i Nieznajomi, oto książka o kolczastym złoczyńcy – koronawirusie – i jego kumplach. Powstała dzięki inicjatywie Ewy Podleś, a także dzięki życzliwości i zaangażowaniu wielu innych osób – lekarzy, psychologów, wydawców. Stworzyliśmy ją z myślą o dzieciach – ku przestrodze, ale też ku pokrzepieniu serc”.

Tu można pobrać książkę:

Koronawirus- książka dla dzieci

Co w domu- Opis zadań na 5 dni

KRASNOLUDKI tyd. 27


Dzień 1

 Poranne zabawy ruchowe nr 14. 

,,Ogrodnik” – dzieci rozbiegają się po całej sali, rodzic mówi, jakie czynności wykonuje ogrodnik, natomiast dzieci ilustrują je ruchem. 

,,Pisanki” – dzieci na sygnał rodzica biegają po całej sali. Na hasło: Pisanki! robią siad skulony.

 Wiosenne porządki – opowieść ruchowa. Rodzic czyta dzieciom tekst, zadaniem dzieci jest pokazanie go za pomocą odpowiednich ruchów. 


Wiosenne porządki Emilia Raczek

 Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki. Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dzieci naśladują machanie miotłami). Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb, i pucowanie ich). Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co niemiara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Zbieranie kurzu). No prawie posprzątane, Ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dzieci naśladują mycie podłogi). Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa. 

Dzień 2

 „Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic gromadzi różne przybory służące do prac porządkowych w domu. Prezentuje każdy przedmiot i zadaje pytanie: Do czego to służy? Dzieci opowiadają. Jeśli nie wiedzą,rodzic  nakierowuje je na prawidłową odpowiedź. 

 „Odczytywanie szeregów” – zabawa dydaktyczna. Rodzic ustawia w szeregu przybory służące do prac porządkowych w domu – najlepiej, aby były to szeregi najpierw dwu-, później trzy-, a na końcu czteroelementowe, np.: 

Wiadro, gąbka; 

Wiadro, gąbka, szufelek; 

Wiadro, gąbka, szufelek, szczotka.

 Na początku dzieci wypowiadają nazwy przedmiotów i starają się zapamiętać ich ustawienie. Następnie rodzic zmienia kolejność przedmiotów, zadaniem dzieci jest wychwycić różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu. 

„Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – rozmowa kierowana pytaniami rodzica: zadaje dzieciom pytania, w celu usystematyzowania ich wiadomości: Dlaczego należy dbać o higienę otoczenia?; 

 Co kryje się w brudzie?; Komu przyjemnie jest mieszkać w uporządkowanym, czystym mieszkaniu?; Komu przyjemnie jest mieszkać w nieuporządkowanym, brudnym mieszkaniu? 

Wiosenne porządki – opowieść ruchowa.

Dzień 3

Pan ogrodnik sł. i muz. 

Joanna Bernat 

Przyleciała biedroneczka do naszego ogródeczka. 

Siadła na gałązce i tak obserwuje, 

Jak ciężko pan ogrodnik od rana pracuje.

 ref.  

I łopatą kopie, kopie, kopie

 I grabiami grabi, grabi, grabi, 

i nasionka sieje, sieje, sieje, 

i grządki podlewa, i podlewa, 

i słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa. 

 Wkoło kwitną już rabatki pszczoły zapylają kwiatki. 

Nagle pan ogrodnik biedronkę zobaczył, 

pomachał do niej ręką i wrócił do pracy.

 ref. 

I łopatą kopie, kopie, kopie… 


Rozmowa dotycząca treści utworu: Dokąd przyleciała biedronka?; Co obserwowała?; Kto pracował w ogródku?; Co robi ogrodnik w ogrodzie? 


„Praca w ogródku przedszkolnym” – wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku , grabienie, przekopywanie grządek, sianie, sadzenie. 

Dzień 4

 Poranne zabawy ruchowe nr 14. 

,,Ogrodnik” – dzieci rozbiegają się po całej sali, rodzic mówi, jakie czynności wykonuje ogrodnik, natomiast dzieci ilustrują je ruchem. 

,,Pisanki” – dzieci na sygnał rodzica biegają po całej sali. Na hasło: Pisanki! robią siad skulony.

 Ogrodnicy – słuchanie wiersza I. Salach. 

Ogrodnicy Iwona Salach

 Idą, idą ogrodnicy, tup! 

Niosą grabki i łopatki, hej! 

Będą spulchniać ziemię, aby lekko było jej.

 Puk, puk, puk łopatką, szu, szu, szu grabkami, 

tryśnie woda z koneweczki na nasze grządeczki.

 Stuku puk motyką. Drap, drap pazurkami. 

Nasze skarby wysiewamy, o ogródek dbamy. 


Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dzieciom pytania: Kto poszedł do ogrodu?; Jakie narzędzia z sobą nieśli ogrodnicy?; Do czego służą grabie?; do czego służy łopata?; Po co jest konewka?; Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?

 „Czego brakuje?” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

 Dzieci siedzą w kole w siadzie klęcznym. Rodzic rozkłada na środku trzy przedmioty: cebulę, klocek, piłkę. Dzieci przez chwilę przyglądają się w jakiej kolejności ułożone są przedmioty. Jedno z dzieci odchodzi na bok tak, by nie widzieć przedmiotów. W tym czasie inne dziecko zmienia kolejność dwóch z nich lub zabiera jedno. Na hasło: Prosimy! dziecko wraca do koła i musi powiedzieć, jakie zmiany zaszły lub czego brakuje. 

Dzień 5

Poranne zabawy ruchowe nr 14. 

,,Ogrodnik” – dzieci rozbiegają się po całej sali, rodzic mówi, jakie czynności wykonuje ogrodnik, natomiast dzieci ilustrują je ruchem. 

,,Pisanki” – dzieci na sygnał rodzica biegają po całej sali. Na hasło: Pisanki! robią siad skulony.

Praca Pastyczna:  Naryzuj wiosenne kwiaty

Realizacja Podstawy Programowej w domu

Dzień dobry,

 W związku z wprowadzeniem kolejnego Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, będę wysyłała Państwu co tydzień zadania, scenariusze i karty do realizacji Podstawy Programowej w domu. 
Jestem świadoma tego, że macie Państwo różną sytuację rodzinną w domu (rodzice pracują, pierwszeństwo mają dzieci, które chodzą do szkoły) więc proszę o to aby wszystko robić z głową ;)

Poniżej zamieszczam kilka ulubionych zabaw dzieci, które wałkujemy od początku roku:
 1. Zabawa ruchowa „Kwoka”
 Chodzi w kółko wesoła kwoka
 Z kurcząt swoich nie spuszcza oka
 Głośno gdacze, ziarno dziobie
Chce kurczątko wybrać sobie. 

Tego nie chce, bo nie fruwa, 
To za tłuste, a to łobuziak. 
To za małe, to za stare, 
A to moje ukochane. 

Wszystkie dzieci tworzą koło, maszerują po obwodzie koła jeden za drugim - są ,,kurczętami". Jedno dziecko jest ,,kwoką" i maszeruje w środku koła. Wszyscy śpiewają i naśladują to, co pokazuje ,,kwoka". Na zakończenie piosenki dzieci szybko dobierają się w pary. To, które pozostanie bez pary, zostaje ,,kwoką"  

  2. Zabawa ruchowa „Pingwin” 
O jak przyjemnie I jak wesoło 
W pingwina bawić się, się, się
Raz nóżka lewa,
 Raz nóżka lewa.
Do przodu, Do tyłu 
I raz, dwa, trzy. 

Wszystkie dzieci tworzą rząd (stają jedno za drugim). Naśladują chwiejny chód pingwina oraz wykonują polecenia zawarte w piosence.   

3. Idzie wąż:
https://chomikuj.pl/maciejasiaa/Kiedy+maluchy+zmieniaj*c4*85+si*c4*99+w+zuchy*2c+Klanza/02-idzie+waz,6302633356.mp3(audio) 

4. Jade, jade O!
https://chomikuj.pl/honda1987/PRZEDSZKOLAKI+-+MATERIA*c5*81Y+DLA+NAUCZYCIELI/Scenariusze+zaj*c4*99*c4*87/Zabawy+muzyczne/11+-+jade+jade,2296486047.mp3(audio) 

5. Lata mucha, SIO!
http://chomikuj.pl/dawidowicz16/MUZYKA/klanza+zuchy/03-lata+mucha,6047466908.mp3(audio)   

6. Baby Shark
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w 

7. 5 Little Monkeys
https://www.youtube.com/watch?v=_pRtNLj_-yY   



Gorąco pozdrawiam, 
Pani Kasia ;)


Dzień Cebuli


W poszukiwaniu WIOSNY

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Przyroda budzi się do życia. Korzystając ze słonecznej aury dzieci z grupy przedszkolnej "Krasnoludki" wybrały się na spacer, by poszukać pierwszych oznak wiosny. I udało się! W okolicznych ogródkach już zakwitły piękne krokusy ale najwięcej znajdziemy ich na ul. Wilsona


Dzień misia


WINTER CLOTHES


Dzisiaj (15 listopada) odbyły się zajęcia  na temat odpowiedniego ubioru w zimne oraz w ciepłe dni. Dzieci rozpoznały wszystkie części garderoby. Segregowały ilustracje przedstawiające różne części odzieży na te, które nadają się na zimę i na te które nadają się na lato. Aby nie było nudno, nauka połączona była z zajęciami ruchowymi- dzieci biegały swobodnie w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce odszukiwały na sobie ubrania o które prosił nauczyciel.

K. Gawrońska

Targ warzywno owocowy


Dzisiaj (4 października) dzieci z grupy Krasnali udały się na targ warzywno- owocowy. Podczas wycieczki maluchy utrwaliły wiadomości zdobyte podczas zajęć w przedszkolu – oglądały różne gatunki owoców  i warzyw, porównywały ich wygląd, rozpoznawały i nazywały poszczególne warzywa i owoce, przypomniały sobie o ich wartościach odżywczych niezbędnych  do właściwego funkcjonowania organizmu. Na zakończenie wycieczki dzieci zakupiły swoje ulubione warzywa. Każde dziecko zapłaciło Pani za zakupy. Po powrocie do przedszkola wszystkie warzywa i owoce dzieci odłożyły do kącika przyrodniczego, który powstaje w naszej sali.

K. Gawrońska


Dzień Chłopaka

30 września w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Z tej okazji w dniu „Święta Chłopców” panie razem z dziewczynkami przygotowały specjalne krawaty dla „Super Chłopaka”. Były także drobne upominki, dyskoteka i oczywiście mnóstwo życzeń, by nasi chłopcy rośli duzi i szczęśliwi. Był to dzień pełen wrażeń, radości i dobrej zabawy a wykonane zdjęcia będą miłym wspomnieniem tych chwil.

K. Gawrońska

Cała Polska czyta dzieciom

Drodzy Rodzice!

Pragniemy zachęcić Państwa do głośnego czytania dzieciom. Od Was w największym stopniu zależy pomyślna przyszłość Waszego dziecka. Jeśli chcecie, by Wasze dziecko było mądre i odnosiło sukcesy w przedszkolu oraz później w życiu przyjdź do naszej grupy i poświęć 10 min na czytanie tak jak mama Weroniki

Dzień marchewki


Dzisiaj 1.10 obchodziliśmy w grupie Dzień Marchewki. Jak sama nazwa wskazuje tego dnia królowała oczywiście marchewka. Realizując program edukacji żywieniowej przedszkolaki poznały zalety i walory marchewki. Dzieci mogły się dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy: jak bardzo jest zdrowa , zawiera wiele cennych witamin i składników odżywczych, korzystnie wpływa na skórę, włosy oraz wzrok. Mało znaną ciekawostką jest to, że zielona nać marchewki jest także jadalna, można z niej zrobić koktajl dodając korzeń marchwi i cytrynę. Warto go pić, bo to witaminowa „bomba”. Jak się okazuje z marchewki można zrobić też dżem, sok  i upiec marchewkowe ciasto. Ten „bardzo zdrowy dzień pomarańczowy” wypełniony był zabawami przy piosenkach o marchewce, pracami plastycznymi oczywiście o marchewce, chrupaniem surowych marchewek, próbowaniem marchewkowego soku.  Na koniec odbyła się super marchewkowa sesja zdjęciowa z czapkami marchewkowymi w roli głównej. Był to dzień ,w którym wszyscy dobrze się bawili i marchewkę polubili! Dzięki takim działaniom prowadzonym już od najmłodszych lat, mającym charakter zabaw, konkursów ,zagadek rozbudzamy u dzieci zainteresowanie własnym zdrowiem, potrzebę prawidłowego odżywiania się i rozróżniania produktów warunkujących zdrowie.

K. Gawrońska

KONTAKT

Przedszkole nr 3 w Brwinowie
05-840 Brwinów
ul. Słoneczna 6

tel.: 22 729 63 81
email: sloneczne-przedszkole@idsl.pl